رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480353

یک بام و دو هوای عباس در قبال "معامله قرن"

ساعت 24-روزنامه الاخبار به نقل از منابع امنیتی در رام الله نوشت که محمود عباس به فلسطینی‌ها دستور داده وارد درگیری مستقیم نشوند و از سوزاندن تصاویر ترامپ یا دادن شعارهای توهین آمیز خودداری کنند.

style="text-align:justify"> روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع امنیتی در رام الله اعلام کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخشنامه‌ای را درباره منع شلیک گلوله به سمت دشمن و نظارت شدید بر راهپیمایی‌ها و ممانعت از درگیری مستقیم صادر کرده و از دستگاه‌های امنیتی خواسته نگذارند تصاویر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سوزانده یا شعارهای توهین‌آمیزی علیه او گفته شود. همچنین تصاویر عباس را برای متحد کردن مردم جهت حمایت از او در دست داشته باشند.

منابع درباره هماهنگی امنیتی گفتند که در بالاترین سطح است و هیچ تماسی از ترامپ با عباس گرفته نشده است و عباس منتظر تماس ترامپ بود اما او این کار را نکرد و خود وی نیز در هیچ نشستی توهینی به ترامپ نکرده است.

از سوی دیگر، سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد عباس به نیروهای فلسطینی دستور داده مانع رسیدن معترضان به نقاط تماس با نیروهای اسرائیلی در روز خشم فلسطینی‌ها یعنی امروز نشوند. منابع می‌گویند آنچه موجب ناخرسندی تشکیلات خودگردان می‌شود معامله قرنی نیست که به شکست منجر خواهد شد بلکه به خاطر شرایطی است که زمینه را برای الحاق غور اردن و بخش‌های وسیعی از کرانه باختری فراهم می‌کند. الحاق این مناطق موجب تحول بزرگی در روابط میان اسرائیل و فلسطین خواهد شد و منجر به بحران سیاسی می‌شود. تشکیلات خودگردان در آن صورت باید تمامی توافق‌نامه‌ها با اسرائیل را لغو کند. منابع می‌گویند عباس هماهنگی امنیتی را متوقف نخواهد کرد و ترجیح می‌دهد منتظر پیامدهای واقعی این معامله بماند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها