رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482429

3 دلیل رشد اخیر بیت کوین

ساعت24 -ارزش بیت کوین به دلایلی نظیر اظهارات حمایت گرایانه رئیس کل بانک مرکزی آمریکا درباره ارزهای دیجیتال و نیز پناه آوردن سرمایه گذاران جهانی از تبعات شیوع کرونا به دارایی های امن، به بیش از 10 هزار دلار رسید که بالاترین سقف در پنج ماه گذشته است.

بیت کوین
ارزش بیت کوین به دلایلی نظیر اظهارات حمایت گرایانه رئیس کل بانک مرکزی آمریکا درباره ارزهای دیجیتال و نیز پناه آوردن سرمایه گذاران جهانی از تبعات شیوع کرونا به دارایی های امن، به بیش از 10 هزار دلار رسید که بالاترین سقف در پنج ماه گذشته است.

حدود دو ماهی می شود که ارز دیجیتالی بیت کوین، روند کلی صعودی را در پیش گرفته است. با این حال، این ارز در روزهای اخیر، نرخ 10 هزار دلار را نیز رد کرد تا به بالاترین نرخ خود در پنج ماه اخیر رسیده باشد. به گزارش «ارز دیجیتال» در این شرایط تحلیل گران معتقدند روند میان مدت بیت کوین از نزولی به صعودی تغییر پیدا کرده است.
رشد اخیر بیت کوین بعد از آن رقم خورد که جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا، درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد. وی در واکنش به انتقادات مطرح شده در کنگره این کشور مبنی بر پیشرفت سریع چین در حوزه ارزهای دیجیتال و لزوم کار روی مطالعات این ارزها در آمریکا گفت که فدرال رزرو به طور جدی در تلاش برای پشت سر گذاشتن چین در توسعه ارزهای دیجیتالی است. این اظهارات تقریباً بر خلاف اظهارات قبلی وی در خصوص نبود نیاز به توسعه ارزهای دیجیتالی است. البته از آن جا که آمریکا به دنبال ایجاد «درهای پشتی/به طور خلاصه به معنی سازوکارهای کنترلی» روی نوآوری های تکنولوژیکی است، برخی معتقدند که این اظهارات آن طور که برداشت می شود کاملاً مثبت نیست.
در این حال، یکی دیگر از دلایل رشد بیت کوین در روزهای اخیر را می توان در یک مسئله فنی در حوزه این رمز ارز دانست. به تازگی پاداش بلاک های بیت کوین در رویدادی که هر چهار سال یک بار رخ می دهد و به «هاوینگ» معروف است، نصف شده، موضوعی که تولید بیت کوین را 50 درصد کاهش می دهد. بنابراین کمبود این رمزارز مهم دیجیتال دنیا، قیمت آن را افزایش داده است.
عامل دیگر رشد اخیر بیت کوین که البته تا حدودی متفاوت از دو عامل قبلی است، به بلاتکلیفی سرمایه گذاران درخصوص سرمایه گذاری در بازارهای دیگر به دلیل شیوع کرونا و پناه آوردن به دارایی های امن نظیر ارزهای دیجیتال بر می گردد.
به گفته تحلیل گران، هم اینک 10 هزار دلار یک مرز روانی برای بیت کوین محسوب می شود و در صورتی که این رمزارز بتواند خود را بالای 10 هزار دلار نگه دارد، آن گاه صعود به قله های بالاتر به دلیل خریدهای بیشتر محتمل خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها