رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482527

واعظی: دولت پشتیبان بخش خصوصی است

ساعت 24-رییس دفتر ریییس جمهوری گفت: ‌حمایت از بخش خصوصی همواره مورد تاکید دولت بوده است و بخش خصوصی هم باید دولت را ملجاء و پشتیبان خود بداند.

style="text-align:justify"> محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف دولت همواره حمایت از بخش خصوصی بوده و سیاست‌های اقتصادی را بر اساس افزایش توان این بخش طراحی کرده است.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها هدف گذاری های مناسبی انجام شده است، به طوری که از طریق تعامل با کشورهای همسایه در روابط بین الملل و مذاکرات هسته ای و برجام تلاش کردیم تا زنجیره‌ای تحریم باز شود.

واعظی با اشاره به افزایش صادرات کشور، گفت: تجهیزاتی که در مبادی گمرکی مانده بود، آزاد شدند، اشتغال افزایش یافت، تورم تک رقمی شد و رشد اقتصادی مثبت است.

وی با بیان اینکه توانایی دولت دوازدهم نسبت به یازدهم بیشتر شده است، ادامه داد: ‌تلاش ما این بود که کارگاهی که در دولت یازدهم تجهیز شد و به نوعی تحریم‌ها برداشته شد، در دولت کنونی ثمره آن در توسعه و رفاه مردم دیده شود، اما روی کار آمدن ترامپ کار را خراب کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: ‌ ترامپ برجام را پاره کرد و تحت تاثیر صهیونیست ها فشار به ایران را بیشتر کرد.

وی اظهار کرد: با این وجود سال سخت ۹۷ را پشت سر گذاشتیم و در سال ۹۸ هم تحریم هایی که به ایران اعمال شد، به مراتب سخت تر از سال گذشته بود، اما مردم و بخش خصوصی توانستند راه خود را پیدا کنند.

وی گفت: ‌با این شرایط با مقایسه سال گذشته شاخص های اقتصادی سال ۹۸ به سمت مثبت شدن تغییر کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ‌فعالان بخش خصوصی راه را یافته اند و افزایش صادرات در آذربایجان شرقی و سایر استان ها مصداق این موضوع است.

واعظی با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی کوچک حوزه خلیج فارس با جدیت می خواستند به اهداف خود برسند، اما مردم جواب سختی به آنها دادند، خاطرنشان کرد: آنان می‌خواستند با گذاشتن ۱۲ شرط ایران را شکست بدهند، در صورتی که خودشان از ۱۲ شرط عدول کردند و در این خصوص نیز شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال مذاکره بدون قید و شرط با ما بود ، گفت: مردم ما نشان داد که این ما هستیم که قید و شرط می گذاریم و آنان بیهوده خودشان را به در و دیوار می زنند.

وی با بیان اینکه شهادت سرلشکر سلیمانی عامل وحدت در ایران شد، یادآوری کرد: دشمنان فکر می کردند با شهادت وی نظام ضربه خواهد خورد، اما جواب معکوس دریافت کردند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: با ‌درک شرایط کشور و فشارها باید مشکلاتمان را خودمان با هم در داخل حل کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته پیچیده‌ترین تجهیزات مورد نیاز کشور توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و به خودکفایی در همه بخش‌ها نزدیک شده‌ایم.

واعظی با اعلام اینکه در مورد صادرات هم افزایش اتفاق افتاده و جهادی پیشرفت کردیم، گفت: در زمینه واردات هم توانستیم نیازهای کشور را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز، سخت و فشار آمریکا بی‌سابقه است و اگر به هر کشور دیگری این فشار وارد می شد، نمی توانست حداکثر بیش از چند ماه دوام بیاورد، اما کشور ما با تکیه بر تولیدکنندگان، کارآفرینان و مردمش توانست.

واعظی با بیان اینکه هدف رییس‌جمهوری و دولت، حمایت از تولید و صادرات است، تاکید کرد آنچه که ما را موفق می کند، این است که همگی دست به دست هم دهیم.

وی گفت: آنچه که در استان آذربایجان‌شرقی حل شدنی ‌است، باید برطرف شود و خیلی از مسائل کشور هم همین است و اراده می خواهد؛ بر این اساس حتماً دولت و تهران هم به استانها کمک خواهند کرد.

واعظی اظهارکرد: البته آنچه که در در استان های دیگر می خواهند انجام دهند در آذربایجان شرقی خیلی وقت پیش آغاز و در این استان ابتکارات مهمی برای کشور انجام شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: ‌ آذربایجان شرقی جزو مناطقی است که در سرنوشت کشور همیشه نقش ایفا کرده است و تجار منطقه هم نقش مهمی در صادرات کشور دارند.

وی ادامه داد: ‌ تبریز زیرساخت‌های صنعتی، مدیران و نیروهای انسانی بسیار خوبی دارد و در واقع صادر کننده نیروی انسانی به سراسر کشور است.

واعظی در خصوص سیاست‌های مالیاتی کشور نیز گفت: ‌ بنای دولت این نیست که اگر مالیات در بودجه افزایش یافت فشار آن به بخش تولید وارد شود زیرا برای دولت تولید مهم تر است.

وی افزود: ‌ اولویت دولت این است که تولید افزایش یابد چون کلید خودکفایی و خودباوری است.

وی گفت: ‌ اگر مالیات در بودجه افزایش پیدا کرده است به این معنی نیست که مالیات بیشتر بگیریم ولی فرار مالیاتی باید پیگیری شود.

واعظی با بیان اینکه تامین نقدینگی بخش تولید و صنعت نیز اولویت دولت است، از عملکرد بانک مرکزی ایران دفاع کرد و گفت: ‌با وجود کاهش فروش نفت بانک مرکزی توانست ثبات نسبی در بازار ارز به وجود آورد و در مجموع عملکرد موفقی دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت با نرخ دولتی نهادهای دامی را تامین و توزیع می‌کند تا مشکل وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: نهضت ساخت گلخانه در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است و این راه حل مناسبی است برای مصرف کمتر آب است.

وی گفت: ‌استفاده از کریدورها برای صادرات و ترانزیت نیز از دیگر سیاست‌های دولت است که در آذربایجان شرقی پی گیری می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری در سفر یکروزه خود به آذربایجان شرقی خط انتقال اتیلن غرب به تبریز و مخزن چهارم ذخیره نفتا در شرکت پتروشیمی و مرحله نهایی خط یک قطار شهری این شهر را افتتاح کرد.

واعظی امروز پس از دیدار با امام جمعه تبریز و سخنرانی در جمع فعالان اقتصادی در شورای اداری استان آذربایجان شرقی شرکت کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها