رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482797

نماینده مجلس: تنها داراییام یک منزل ۱۳۸ متری در قم ساخت سال ۸۳ است

ساعت24-نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای هماهنگی سران که با هدف طرح مسائل محرمانه مربوط به دور زدن تحریم‌ها شکل گرفته بود رفته رفته تبدیل شد به شورای قانوگذاری و دولت هر طرحی که به مجلس ارائه می‌کرد ولی رای نمی‌آورد را به این شورا می‌آورد تا به تصویب برساند.

style="text-align:justify">احمد امیرآبادی فراهانی در همایش جامعه پزشکی استان قم که عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی قم واحد پردیسان برگزار شد اظهار کرد: در طرح‌هایی که به مجلس ارائه می‌شود گاهی اکثریت مجلس همراهی می‌کنند و طرح تصویب می‌شود، ولی گاهی طرح جزء اقلیت قرار می‌گیرد و به تصویب نمی‌رسد مانند شفافیت آرای نمایندگان.

وی افزود: حتی وقتی برای پرداخت مالیات هنرمندان از جمله بازیگران طرحی به مجلس ارائه کردم عده‌ای از نمایندگان به من گفتند «آقای امیرآبادی الان چه وقت ارائه این طرح است؟! به زودی انتخابات مجلس در راه است! نکند می‌خواهید سلبریتی‌ها با این همه فالوور که از بین دخترها و پسرها دارند ما را بایکوت کنند؟! نکنید این کار را ! » و رای ندادند و همراهی نکردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گران شدن قیمت بنزین اذعان کرد: فنر قیمت بنزین را دولت فشار داد. البته افزایش قیمت طی سال‌های قبل با شیب ملایم صورت گرفته بود مثلا از 700 تومان به هزار تومان افزایش یافته بود،اوایل سال جاری هم بحث افزایش قیمت بنزین مطرح بود.

نمایندگان مجلس موافق گرانی بنزین نبودند

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: یکی از آقایان دولتی آمد در صحن علنی مجلس گفت می‌خواهیم قیمت بنزین را سه هزار تومان کنیم، پیشنهادش رأی نیاورد؛ گفت دو هزار تومان می‌کنیم، باز هم رأی نیاورد؛ حتی پیشنهاد 1800 تومان را هم داد ولی آن هم رأی نیاورد؛ نمایندگان مجلس موافق گرانی بنزین نبودند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اینکه طرح گرانی بنزین در مجلس رأی نیاورد به شورای سران قوا راه یافت.

امیرآبادی فراهانی عنوان کرد: پس از خروج ترامپ از برجام ایران با سه مسئله رو به رو بود، نخست مسئله هسته‌ای بود که مقام معظم رهبری این را سپردند به شورای هسته‌ای که اعضای آن آقای شمخانی، ولایتی، لاریجانی و ... بودند.

وی افزود: مسئله دوم بحث صنعت موشکی کشور بود که آن هم به شورای عالی امنیت ملی سپرده شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله سوم تحریم‌ها، دور زدن تحریم‌ها و اتفاقات مربوط به عرصه اقتصادی بود که مقام معظم رهبری شورای 15 نفره هماهنگی سران قوا را با حضور چهار نفر از اعضای مجلس شورای اسلامی، سه نفر از اعضای قوه قضائیه و هشت نفر از اعضای دولت یعنی رئیس جمهور، آقای نوبخت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و ... شکل دادند و قرار شد مسائل محرمانه مربوط به دور زدن تحریم‌ها که نمی‌شد به صورت علنی در مجلس مطرح شود تا مبادا لو برود، در این شورا بررسی شود.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: شورای هماهنگی سران که با هدف طرح مسائل محرمانه مربوط به دور زدن تحریم‌ها شکل گرفته بود رفته رفته تبدیل شد به شورای قانونگذاری و دولت هر طرحی که به مجلس ارائه می‌کرد ولی رأی نمی‌آورد را به این شورا می‌آورد تا به تصویب برساند. مثلا طرح وزارت بازرگانی که در مجلس رأی نیاورد را دولت در این شورا مطرح کرد که به تصویب برساند ولی آن‌جا هم با مخالفت آقای رئیسی و چند تن دیگر مواجه شدند.

وی اذعان کرد: مثلث شوم در منطقه که وابسته به آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل است طرحی به نام «نمرود» برای عراق، لبنان و ایران طراحی کرده است که در داخل طرح نمرود طرحی برای ایران اختصاص یافته است به نام طرح عنکبوت بر پایه مسائل اقتصادی.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح عنکبوت را می‌خواستند از دی ماه در ایران کلید بزنند و تا زمان راهپیمایی 22 بهمن برسانند و نگذارند اصلاً راهپیمایی 22 بهمن شکل بگیرد، منحل کردن انتخابات هم برنامه بعدی آنان بود و در این راستا سازمان‌هایی را هم در کشور برای خود به راه انداخته بودند.

کاندیداهایی که وعده کاهش قیمت بنزین را می‌دهند دروغ می‌گویند

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در نهایت گرانی بنزین تمام این غائله را به آبان ماه گره زد. از جمله اقداماتی که برای این منظور صورت گرفته بود ساماندهی اراذل و اوباش و مسلح کردن نیروهای شورشی بود. در یک شب در تهران یکدفعه مشاهده شد 20 نفر مسلح هستند، یا در ماهشهر 50 نفر مسلح با تیربار آماده بودند. این ساز و کارها با گرانی بنزین نمایان شد.

وی تصریح کرد: در لبنان آنچه که مردم را به خیابان‌ها کشاند مالیات بود، در عراق فساد و مالیات و در ایران گران شدن قیمت بنزین.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده‌ای که وعده می‌دهد قیمت بنزین را کاهش دهد دروغ می‌گوید، نمی‌تواند چنین کاری کند چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، اگر طرح به شورای نگهبان برود رد می‌شود چون مخالف اصل 110 است مگر اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی برداشته شود.

بسیاری از نمایندگان مجلس بابت شفاف‌سازی حقوقم با من دعوا کردند!

وی در پاسخ به گلایه یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم واحد پردیسان بابت عدم پرداخت بدهی کارکنان علوم پزشکی از سوی دولت عنوان کرد: هفته گذشته به آقای لاریجانی و آقای قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد گفتم شما مدیون مردم هستید بابت حمایت‌های بی‌اساسی که از طرح آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت داشتید. این طرح بخش بهداشت و درمان کشور را 28 هزار میلیارد تومان بدهکار کرد و بیشترین سود را به جیب پزشکان متخصص جاری کرد. پرستاران حلقه مفقود این طرح بودند، الان هم دفترچه‌ای اعتبار ندارد و برگشتیم به دوره قبل.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیگیری‌های موردی برای رفع مشکلات مردم حلال مشکلات نیست، چاره کار این است که مشکلات باید از اساس حل شود.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: بهداشت و درمان کشور اکنون در سطح کلان بدهکار است، آقای وزیر بهداشت هم هر قولی بدهد عملیاتی نخواهد شد چون با کمبود منابع مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با افزایش سطح درآمد متخصصان و فوق تخصصان بی‌عدالتی در سیستم بهداشت و درمان کشور شروع به رشد کرد و اکنون در حال حاضر متاسفانه گرفتار این مسئله هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر اهمیت پیگیری مسئله شفافیت آرای نمایندگان در مجلس عنوان کرد: حقیقت این است که بسیاری از فسادها از نبود شفافیت است. باید در راه شفافیت قدم برداشت و آنقدر بر آن تأکید کرد که همه با مردم شفاف شوند و به این طریق راه فساد در دامنه فعالیت مسؤولان سد شود.

امیرآبادی بیان کرد: شبی که در برنامه حالا خورشید حقوقم را اعلام کردم، صبح که به مجلس رفتم بسیاری از نمایندگان با من دعوا کردند که چرا حقوق نمایندگان را لو دادی! خب عده‌ای از نمایندگان مخالف با شفافیت مالی و شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستند.

تنها دارایی‌ام یک منزل 138 متری در قم ساخت سال 83 است

وی با اشاره به خارج بودن وظیفه رسیدگی به برجام از عهده مجلس اظهار کرد: کسانی که با خروج ترامپ از برجام منتظر اقدام متقابل مجلس شورای اسلامی بودند بدانند که این مسئله خارج از قدرت مجلس است و به شورای برجام مربوط است و آنچه که به مجلس مربوط می‌شد مسئله «NPT» بود که طرح خروج از آن در مجلس تصویب شد و اکنون هم اعلام وصول شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور بر اساس قانون اساسی پیش می‌رود و بر اساس قانون اساسی شورای برجام مسؤولیت رسیدگی به مسائل برجام را بر عهده دارد که متأسفانه در شورای برجام اکثریت با دولتی‌ها و سایر کسانی است که طرفدار برجام بودند.

امیرآبادی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا تعهد می‌دهید در دورانی که نماینده مردم هستید تمام اموال و دارایی و درآمدهای خود و خانواده‎‌تان را برای مردم شفاف کنید؟» گفت: من که پیش از این هم در برنامه پر بیننده حالا خورشید این را اعلام کرده‌ام. علاوه بر آن در شبکه قم هم این را گفته‌ام. اکنون هم می‌گویم که یک باب منزل به متراژ 138 متر در نیروگاه قم دارم که ساخت سال 1383 است. دیگر هم چیزی ندارم، هر کسی هر اموالی از من پیدا کرد برود استفاده کند برای خودش. البته امیرآبادی‌ها در قم زیاد هستند و فقط پنج احمد امیرآبادی در قم هست که یکی از آنان هم کاندیدا شد.

وی در پاسخ به دومین سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا متعهد می‌شوید که دورانی که نماینده مردم هستید تمام رأی‌هایتان در صحن و کمیسیون‌ها، تمام برنامه‌ها و توصیه‌نامه‌هایتان برای افراد و شرکت‌های مختلف برای مردم شفاف باشد؟» گفت: بله؛ ما که خود پایه‌گذار شفافیت در ایران هستیم. دیده‌بان شفافیت و عدالت را در کشور به راه انداخته‌ایم تا همه چیز برای مردم شفاف باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سومین سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا متعهد می‌شوید که دورانی که نماینده مردم هستید وام بانکی غیر متعارف بالای 50 میلیون تومان نگیرید؟» گفت: من فقط از وام مجلس استفاده می‌کنم و کلاً از بانک‌ها وامی نمی‌گیرم.

امیرآبادی در پاسخ به سؤوال دیگری مبنی بر اینکه «متعهد می‌شوید که دورانی که نماینده مردم هستید عضو هیأت مدیره هیچ شرکت خصوصی و دولتی نباشید؟» گفت: عضویت نماینده مجلس در هیأت مدیره شرکت‌ها مخالفت منافع دارد، نماینده‌ای که عضو هیأت مدیره شرکت است نمی‌تواند نظارت خوبی داشته باشد.

توجه به منافع انقلاب و مردم مهم‌تر از حزب گرایی است

وی در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه «متعهد می‌شوید در صورت موفقیت در انتخابات تمام هزینه‌های انتخاباتی خود از زمان ثبت نام تا زمان ورود به مجلس را شفاف به مردم اعلام کنید؟» گفت: این را در صورت عدم موفقیت در این عرصه هم اعلام می‌کنم. بنده در دوره نهم مجلس 30 میلیون خرج کردم و دوره دهم 75 میلیون. این دوره هم برآورد هزینه‌های انتخاباتی من و آقای زاکانی و حجت‌الاسلام ذوالنور با هم 300 میلیون تومان است که سهم هر کدام 100 میلیون تومان می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط گرفتاری اقتصادی مردم درست نیست مخارج آنچنانی در جریان انتخابات صورت گیرد و البته نیاز هم نیست.

امیرآبادی تشریح کرد: حدود 500 الی 2000 نفر از مسؤولان پس از انقلاب اموال بسیار زیادی دارند که لیست این افراد در حال تکمیل است و سپس قوه قضائیه آنان را احضار می‌کند و آنان را بازخواست می‌کند تا توضیح دهند که این اموال را از کجا آورده‌اند.

وی تصریح کرد: آنچه بیشتر از بودن در قید احزاب مهم است توجه به منافع انقلاب اسلامی و مردم است. مهم‌ترین ملاک عملکرد مسؤولان و نمایندگان است نه سمت و سوی حزبی آنان.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هفت بار به علت افشاگری بر ضد آقای روحانی، برادر ایشان و زن برادر ایشان مرا به دادگاه کشاندند ولی چون سند داشتم و با مدرک جلو رفته بودم تبرئه شدم.

امیرآبادی اذعان کرد: آقای رئیسی هم در مقابله با فساد همت ستودنی دارند. من و آقای ذوالنور و آقای زاکانی ریگی به کفش نداریم، پاک زیسته‌ایم، با مردم شفاف هستیم و برای مقابله با فساد هم راه را ادامه می‌دهیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها