رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482853

حزب ندای ایرانیان لیست نمی دهد/دوکاندیدای اصولگرا انصراف دادند /بازار لیست دادن همچنان داغ است

ساعت24-سخنگوی ندای ایرانیان با بیان اینکه لیست جدید انتخاباتی اصلاح‌طلب مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: حزب ندای ایرانیان در شهر تهران لیست جدید اصلاح‌طلب ارائه نمی‌کند.

سید شهاب الدین طباطبایی، درباره انتشار لیستی با عنوان فهرست ۳۰ نفره حزب ندا برای حوزه انتخابیه تهران، گفت: بعد از تایید صلاحیت‌ نامزدها و پس از تصمیم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با احزابی که تمایل به شرکت در انتخابات داشتند رایزنی های زیادی داشتیم. حزب کارگزاران سازندگی یک لیست ۳۰ نفره و ۸ حزب دیگر اصلاح طلب لیست دیگری منتشر کردند.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان افزود: هردو فهرست سرلیست واحد و مشترکات زیادی دارند. ایده آل ما این بود که در نهایت یک لیست از دل جریان اصلاحات خارج شود و البته هنوز ناامید نیستیم و امیدواریم و تلاش می‌کنیم ‌در دو روز آینده این اتفاق بیفتد.

طباطبایی تاکید کرد: معتقدیم ارائه لیست جدید انتخاباتی مشکلی از مردم و جریان اصلاح‌طلب حل نمی کند و تنها لیستی به فهرست‌های قبلی اضافه می‌شود و مردمی که قصد رای دادن دارند را هم سردرگم می کند. برای همین از دادن لیست جدید خودداری و دو لیست دارای مشترکات فراوان موجود را با تاکید بر نامزدهای جوان اصلاح طلبِ فهرست به مردم‌ معرفی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: از روز اول در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان تحلیل ما این بود که باید سه انتخابات گذشته را تکرار کرد و اجازه نداد چهره‌های افراطی به مجلس راه پیدا کنند. گفتیم باید با مردم صادقانه حرف زد، مشکلات را گفت و بابت کاستی‌ها از آنها عذرخواست و با شجاعت لیست انتخاباتی ارائه کرد و نتیجه انتخابات را هرچه باشد پذیرفت.

انصراف قدیری ابیانه و جلیل بشارتی از انتخابات

بنابر گزارش فارس، محمدحسن قدیری ابیانه از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران از کاندیداتوری انصراف داد. متن اطلاعیه قدیری ابیانه به شرح زیر است:

به نام خدا

دیشب با حضور در فرمانداری تهران، از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادم. لازم میدانم نکاتی را در این باره با مردم عزیزمان در میان بگذارم:

۱. اگرچه نیروهای انقلاب نتوانستند به لیست مشترکی در تهران دست یابند اما انشاءالله مردم ولایی ایران بدون توجه به آن با حضور پرشور خود، دشمنان خارجی و داخلی این انقلاب را یک بار دیگر ناامید خواهند کرد.

۲. خوشبختانه با وجود حاشیه‌ها، همچنان در تهران بیش از ۳۰ نامزد شایسته نمایندگی مردم انقلابی پایتخت ام القرای اسلام، از میان فهرست های جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و سایر فهرست های نخبگانی و انقلابی قابل استخراج است و در بسیاری دیگر از شهرها هم نامزدهای شایسته در دسترس مردمند.

۳. با توجه به آرایش انتخاباتی این روزها، در تهران رای دادن به نامزدهای مستقل خارج از فهرست های اصلی را به مصلحت نمی دانم و دلیل انصراف این حقیر نیز همین بود.

۴. وضعیت احزاب ما مناسب و متناسب با آرمانها و نیاز کشور نیست. پیشبرد گام دوم انقلاب نیازمند عزمی جدی برای تشکیل گروه های سیاسی مردمی و انقلابی و برنامه محور است.

۵. دوم اسفند ماه یکی از شب های قدر تعیین کننده سرنوشت ۴ سال آینده مجلس و کشور خصوصا در این شرایط توطئه‌های بین المللی است. بار دیگر به نوبه خود به عنوان برادری کوچکتر از همه مردم صبور و نجیبمان به عنوان صاحبان اصلی درخت تنومند چهل ساله انقلابمان می‌خواهم در این چند روز باقی مانده تا انتخابات، پر تلاش و با انگیزه، برای شکل گیری مجلسی ولایی، انقلابی، کارامد و فساد ستیز تلاش کنند.

۶. خوشبختانه نشانه های فتح قله های جدید بصیرت و بالندگی سیاسی مردم مقاوممان به خصوص جوانان با انگیزه کشور به خوبی در این روزها دیده میشود که نویدبخش تحقق گام دوم انقلاب است.

۷. از تمام کسانی که در این مدت تلاش کردند با معرفی بنده به افکار عمومی راه را برای ورود اینجانب به مجلس فراهم کنند کمال تشکر را دارم و از اینکه در نیمه راه، انصراف دادم عذرخواهی می‌کنم.

با آرزوی سربلندی و موفقیت روزافزون همه مردم ایران و توفیق پیروی از ولی فقیه، طول عمر با عزت معظم‌له و پیروزی‌های هرچه بیشتر برای نظام اسلامی در همه عرصه‌ها و تعجیل در ظهور امام زمان (عج)

همچنین جلیل بشارتی، هم که نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و از نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود و نامش در لیست نهایی این شورا اعلام نشد با حضور در فرمانداری تهران از شرکت در انتخابات انصراف داد.

کاندیداهای حزب همت برای انتخابات مجلس در تهران اعلام شد

مرتضی فغانی، جانشین دبیرکل حزب همت اسامی، کاندیداهای این حزب در انتخابات مجلس در تهران را اعلام کرد. وی گفت: امروز جوانان بیش از همه اقشار مشکلات اقتصادی را لمس می کنند. پس اگر شرایط برای ورود آنان به مجلس و دولت فراهم شود، انگیزه ی زیادی برای حل معضلات کشور دارند.

بنابر گزارش ایسنا، وی با اشاره به تلاش این حزب برای شناسایی کاندیداهای اصلح در ٢١ استان کشور و معرفی آنان به مردم، افزود: حزب همت به عنوان یک جریان مستقل سیاسی با شعار "همدلان تحول خواه، مطالبه گران شفافیت و مسئولان پاسخگو" وارد عرصه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و تعداد ٢٦ نفر را برای تهران و تعداد دیگری را برای سایر شهرها معرفی کرده است.

لیست ۲۶ کاندیدای این حزب برای تهران به شرح زیر است:

علی طاهری
فریدون خدایاری
مهدی جلالی مقدم
مهدی فراهانی
میرسعید رضایی
زهرا مهدی‌زاده
سمانه عبدالباقی
سامان رضایی
سعید لک
محمدزهیر غرضی
علی‌اکبر حسینی
ذبیح‌الله حسینی نژاد
رامین مهمان‌پرست
رضا کشاورز
رضا ریاحی
احمد آبانگاه
باقر لطف‌الله‌پور
هادی یوسفی تربتی
پرویز جعفری
حسنی‌السادات میبدی
حمیدرضا فراهان
سالومه رزیه
رضا نامور
داریوش سلمانیان
علیرضا عباسی
رضا عموزاده خلیلی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها