رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482891

12 راست‌گرای افراطی در آلمان به ظن طراحی حملات تروریستی بازداشت شدند

ساعت24-دادستان‌های فدرال آلمان برای چهار فرد راست‌گرای افراطی به اتهام طراحی حملات هدفمند علیه سیاست‌مداران، پناهجویان و مسلمانان، و برای هشت نفر به‌خاطر کمک مالی به آن‌ها، حکم بازداشت صادر کرد.

دادستان‌های فدرال آلمان، برای ۱۲ فرد راست‌گرای افراطی، به ظن دست داشتن در طراحی حملاتی هدفمند جهت سرنگونی نظام سیاسی این کشور، حکم بازداشت صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادستان‌های فدرال آلمان روز شنبه اعلام کردند، این ۱۲ نفر قصد داشتند حملاتی را علیه مقامات سیاسی، پناه‌جویان و مسلمانان انجام دهند و تا زمان تکمیل تحقیقات، در بازداشت خواهند ماند.

رسانه‌های آلمانی روز یکشنبه نوشتند این افراد که بین ۲۵ تا ۵۰ سال سن داشتند و نام گروه خود را «هسته سخت» نامیده بودند، روز جمعه در ۶ ایالت مختلف دستگیر شدند. ۴ تن از این افراد به تشکیل یک سازمان تروریستی افراط‌گرایانه در تابستان و ۸ تن دیگر به اتهام دادن وعده حمایت مالی به آن‌ها بازداشت شده‌اند.

بازرسان توانستند مقادیری مواد معدنی از این افراد کشف کنند که می‌توانند در ساخت بمب مورد استفاده قرار گیرند. این افراد از طریق نرم‌افزار «واتس‌اپ» در ارتباط بوده و از اواخر تابستان تحت نظر بوده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بارها هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد و باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه کرد.

به گفته «آژانس امنیت داخلی» آلمان، حدود ۱۲۷۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب در آلمان زندگی می‌کنند و یک نظرسنجی نیز نشان داد ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند اقدامات دولت در مقابل آن‌ها کافی نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که راست‌گرایان آلمانی ۱۴.۵ درصد از جرایم مرگبار را در این کشور را انجام داده‌اند و مسئول ۱۲.۲ درصد از مجموع آزارهای جنسی و ۹.۷ درصد از خشونت‌های غیرمرگبار هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها