رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482973

باز هم بیاعتنایی به روزنامه‌ها،تنها دو روزنامه فرصت سوال از حسن روحانی را یافتند

ساعت 24- نشست خبری آخر سال رئیس جمهور روز گذشته برگزار شد. باتوجه به اینکه رئیس جمهور به صورت معمول گفتگوهای تلویزیونی و مستقلی با شبکه‌های مختلف دارد، چنین نشستی اساسا باید اختصاص به رسانه‌هایی بیابد که نسبت به صداو سیما و سایر رسانه‌های مشابه از ماهیت مستقل‌تری برخوردار هستند و تا اندازه‌ای می‌توانند راویان راستین تری برای بازگو کردن آلام مردم و مطالبه گری از مقامات در قالب پرسش گری و یا انتقادها در رسانه‌هایشان باشند.

خبر
r /> این رسانه‌ها اگرچه در دو شکل اصلاح طلب و اصولگرا جای می‌گیرند اما وجود آن‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند قرائت یک طرفه و یکسویه سازمان صداوسیما را نیز کمرنگ کند. رسانه‌هایی که بخش عمده‌ای از آن‌ها در شمایل مطبوعات و روزنامه به صورت سنتی در جامعه ایران نقش آفرینی کردند.
اما نکته قابل تامل و البته تاسف برانگیز در نشست دیروز رئیس جمهور، نحوه چینش رسانه‌های خارجی و داخلی برای پرسش از حسن روحانی بود. نخست اینکه دراین نشست برخلاف گذشته چندی از روزنامه‌های باسابقه و قدیمی دعوت نشده بودند و ثانیا نسبت به درخواست روزنامه‌های مدعو که برای سوال از رئیس جمهور ثبت نام کرده بودند، بی‌اعتنایی شد. نتیجه این بی اعتنایی آنکه به غیر از شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی، تنها دو روزنامه موفق به طرح سوال خود از حسن روحانی شده‌اند که توجه به ماهیت این دوروزنامه نیز قابل توجه است. یکی از این روزنامه‌ها روزنامه خراسان بود که یک رسانه اصولگرا است و دیگری روزنامه سازندگی، روزنامه‌ای که سردبیر آن، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر رئیس جمهور و دولت است. بی تردید این یک بام و دوهوای تیم اطلاع‌رسانی دولت که نماد بارز تبعیض، بی عدالتی و بدسلیقگی در نوع رفتار با رسانه‌هاست می‌تواند جلوه بدی از تیم اطلاع‌رسانی و مشاوران او در نوع نگاهشان نسبت به سایر مسائل نیز داشته باشد.

آفتاب یزد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها