رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483209

۷۰۳ شکایت انتخاباتی در سامانه «مردم‌ناظر» دریافت شد/ آیت‌الله مکارم شیرازی: با حضور پرشور در انتخابات صلابت ایران را اثبات کنیم

ساعت 24-شورای نگهبان در اولین گزارش خود از سامانه «مردم ناظر» از دریافت ۷۰۳ شکایت انتخاباتی از سوی مردم و ارجاع ۵۸ گزارش برای بررسی دقیق‌تر خبر داد.

شورای نگهبان به منظور ارتقای سلامت انتخابات و نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، سامانه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی به نام «مردم ناظر» را راه‌اندازی کرده است.

این گزارش افزود: از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تعداد ۷۰۳ مورد گزارش مردمی ثبت و دریافت شده که توسط کارشناسان سامانه مورد بررسی قرار گرفته است.

این گزارش تصریح کرد: از میان گزارش‌های دریافتی، ۵۸ مورد که با جزییات دقیق و قابل پیگیری و با پیوست مدارک و مستندات توسط مردم به شورای نگهبان اعلام شده بود جهت بررسی دقیق‌تر و اقدامات قانونی لازم به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها ارجاع شد.

این گزارش خاطرنشان کرد: مهمترین تخلفات انتخاباتی شامل اخلال در فرآیند رأی‌گیری، تبلیغات غیرمجاز، خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات، سوء‌استفاده از امکانات دولتی، جانبداری مجریان یا ناظران از داوطلبان و کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی است که مردم می‌توانند از طریق سامانه «مردم ناظر» به شورای نگهبان گزارش کنند.

کانال اطلاع‌رسانی شورای نگهبان اعلام کرد: این سامانه به آدرس mardomnazer.shora-gc.ir در دسترس مردم است.

با حضور پرشور در انتخابات صلابت ایران را اثبات کنیم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، روز سه‌شنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن دعوت از همگان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، گفت: عقل می‌گوید که باید در انتخابات دوم اسفند حضوری گسترده و پرشور داشته باشیم و ثابت کنیم ایران کشوری مستقل و نظام اسلامی، نظامی پایدار و باصلابت است.

بنابر گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: البته ما چشممان بر حقایق بسته نیست و مردم واقعا بابت گرانی و مسائل اقتصادی و جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات ازدواج و مسکن تحت‌فشار هستند؛ اما تاکید می‌کنیم که باید در خصوص انتخابات هوشیارانه عمل کرد.

وی با اشاره به این‌که ما گرفتاری‌های مردم را می‌دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند، ابراز داشت: دشمنان به حضور و استقبال کمرنگ مردم از انتخابات دوم اسفندماه امید بسته‌اند؛ باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رای دشمن را ناکام و مایوس کنیم؛ اگر استقبال کم باشد، آن‌ها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که دشمنان سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند؛ اما اثر نکرد، گفت: بر همه لازم است که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و ان‌شاءالله نتیجه خوبی هم گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: بخشی از این مشکل ناشی از فشار و تحریم ظالمانه دشمن و هزینه استقلال کشور و بخش دیگر نیز ناشی از مشکل مدیریتی است؛ ما معتقدیم اگر مدیریت صحیح باشد بخش قابل‌توجهی از مشکلات حل می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها