رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483279

یکی از راه‌های رسیدن به اهداف اصلاح‌طلبان، بازی در نقش اپوزیسیون‌هاست

ساعت 24-کارشناس مسائل سیاسی ،حضور اصلاح‌طلبان در قالب اپوزیسیون را یکی از راه‌های رسیدن به اهداف‌شان دانست و افزود: اصلاح‌طلبان در نقش اپوزیسیون بازی می‌کنند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی درباره لزوم اتحاد میان جریان‌های اصولگرایی در برهه حساس انتخابات گفت: لیست‌های متعددی با ترکیب‌های مختلفی از نامزدها شکل گرفته‌اند. لذا احتمال اینکه هرکدام از لیست‌ها بتوانند آرای زیادی را کسب کنند، امکان‌پذیر نخواهد بود. یکی از دلایلی که موجب ارائه چند لیست شد، این است که اصولگراهای سنتی شامل شخصیت‌ها و تشکیلات به دلایل مختلف در جایگاه جدی گذشته‌شان حضور ندارند.
قنادباشی با اشاره به‌ضرورت ارائه لیست مشترک توسط اصولگرایان گفت: اگر چند نفر از افراد اصولگرا اقدام به دادن لیست مشترک کنند، می‌توانند شگفتی ایجاد نمایند. ارائه لیست مشترک در مدت‌زمان باقی‌مانده تا انتخابات کاملا امکان‌پذیر است. اصولگراها به خاطر منافع کشور باید اتحاد داشته باشند تا منافع کشور حفظ شود. هر جناحی که در این صحنه متحد باشد و از طریق مهندسی عمل کند، برنده خواهد بود.
وی پیروزی در انتخابات را مسئله‌ای اتفاقی ندانست و افزود: برای حضور موفق در انتخابات باید بر اساس شناخت گرایش‌ها، نظرسنجی‌ها و خواست عموم جامعه عمل شود. اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند که انتخابات را مهندسی می‌کنند البته فضاسازی از سوی برخی از رسانه‌های خارجی معاند هم به نفع آن‌ها صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال رسانه‌های فارسی‌زبان به نفع انگلیس در این راستا کار می‌کنند .
وی حضور اصلاح‌طلبان در قالب اپوزیسیون را یکی از راه‌های رسیدن به اهداف‌شان دانست و افزود: اصلاح‌طلبان در نقش اپوزیسیون بازی می‌کنند. در کشور ما همواره مردم به اپوزیسیون‌ها رأی می‌دهند زیرا در طول تاریخ ائمه در جایگاه حاکم قرار نداشتند، بلکه مخالف حکومت‌ها بودند.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و علی‌رغم اینکه دولت در 6 سال گذشته و مجلس در چهار سال قبل در دست آن‌ها بوده، بازهم معترض به وضعیت موجود هستند و سعی می‌کنند از این طریق جمع زیادی از آرا را به خود اختصاص دهند.
قنادباشی با اشاره به‌ضرورت جوانگرایی در لیست کاندیداها گفت: با نگاهی به ترکیب بعضی از لیست‌ها شاهد کاندیداهای پیر و از کارافتاده هستیم که مسلما مردم را ترغیب برای دادن رأی نمی‌کنند. در هر لیست باید چهره‌های شناخته شده‌ای که کارنامه خوبی از عملکرد آن‌ها موجود است، حضور داشته باشد.
قنادباشی با بیان اینکه اصولگرایان در صحنه‌های انتخابات همواره مظلوم بودند، گفت: شگفتی در این دوره انتخابات خلق می‌شود و مردم شرکت زیادی در انتخابات خواهند کرد. مردم ما همواره عقلانی رفتار می‌کنند. جواب مردم به فشار حداکثری، حضور حداکثری است.
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: مجلس آتی با دوره ریاست جمهوری آینده رقم می‌خورد، ضمن اینکه مجلس قوی می‌تواند امنیت را ایجاد کند. نباید کارنامه گذشتگان را به آیندگان تعمیم دهیم و کم‌کاری اصلاح‌طلبان مجلس فعلی را به اصولگرایان مجلس بعدی نسبت داد.

رسالت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها