رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484578

کمیسیون تلفیق تصویب کرد: 60 لیتر سهمیه بنزین نوروزی و اصرار بر تجمیع یارانه ها

ساعت 24- کمیسیون تلفیق ضمن تصویب اختصاص سهمیه بنزین نوروزی، بر تصمیم قبلی خود درباره تجمیع یارانه ها پافشاری کرد

پس از آن که لایحه بودجه 99 در صحن علنی مجلس رای نیاورد، دیروز این لایحه در کمیسیون تلفیق مجدد بررسی شد و این کمیسیون بر دو مصوبه چالش برانگیز خود اصرار ورزید. ضمن این که تصویب کرد سهمیه 60 لیتری بنزین نوروزی به خودروها تخصیص داده شود. البته این مصوبات برای نهایی شدن باید در صحن علنی نیز مطرح شود و به تصویب برسد.

یارانه معیشتی و نقدی تفکیک نشد

یکی از این مصوبات چالش برانگیز، تلفیق یارانه نقدی و معیشتی بود. به گزارش خانه ملت به نقل از هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق، یارانه معیشتی و یارانه نقدی باوجود داشتن دو پیشنهاد، تفکیک نشد و کمیسیون بر نظر خود اصرار ورزید. درخور ذکر است که به رغم مسکوت بودن لایحه ابتدایی دولت در این زمینه، تلفیق این دو یارانه، قبل از ارائه اخیر لایحه به صحن علنی و در کمیسیون تلفیق انجام شده بود. کمیسیون تلفیق در جلسه هفتم بهمن خود، تصویب کرده بود که از ابتدای سال آینده یارانه نقدی و معیشتی ادغام و جمعاً ماهانه به میزان 72 هزار تومان به همه یارانه بگیران نقدی، پرداخت خواهد شد. سخنگوی این کمیسیون، دلیل تصویب را در حالی مشکلات ناشی از فرایند شناسایی یارانه بگیران نیازمند بیان می کرد که کارشناسان، با اشاره به کاهش دریافتی خانوارهایی که هر دو یارانه را دریافت می کنند، از این تصمیم به پاک کردن صورت مسئله تعبیر می کردند، چرا که بعد از سال ها اجرای طرح یارانه نقدی، برای نخستین بار یک فرایند غربالگری مبتنی بر درآمد، دارایی یا هزینه افراد اجرا می شد و امید می رفت که با اصلاح تدریجی، به مدل کاملی در این زمینه تبدیل شود.

افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نیست

قوامی، دومین مصوبه دیروز کمیسیون تلفیق را کماکان پلکانی نبودن افزایش حقوق ها بیان کرد. وی با بیان این که پایه حقوق کارکنان دولت دو میلیون و 800 هزار تومان باقی ماند، اضافه کرد: افزایش 15 درصدی اعمال می‌شود و افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نشده است. پیشتر، دولت در لایحه بودجه سال آینده، افزایش حقوق کارکنان دولت را به صورت پلکانی دیده بود. بدین صورت که قرار بود کف حقوق ، سه میلیون تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته ‌شود و حقوق افرادی که کمتر از میزان مشخص شده حقوق دریافت می کنند، می بایست به صورت پلکانی نزولی به این حداقل می رسید. پلکانی بودن آن هم به این صورت بود که حقوق افرادی که بیش از سقف تعیین شده است می بایست ۱۲ درصد افزایش پیدا می کرد و ۳ درصد دیگر نیز به حقوق افرادی که زیر سقف مشخص شده دریافت می کنند، تخصیص داده می شد. بدین ترتیب این بند که به دنبال عادلانه تر کردن افزایش حقوق ها بود تا این جای کار مسکوت مانده است.

تخصیص 60 لیتر بنزین نوروزی برای خودروها

سخنگوی کمیسیون همچنین از تخصیص 60 لیتر بنزین نوروزی برای خودروها خبر داد و گفت: به شرط تصویب در صحن علنی، فروردین ماه علاوه بر 60 لیتر سهمیه خودروها، 60 لیتر نیز برای مسافرت به خودروها تخصیص داده می‌شود. صاحبان خودروها تا سه ماه برای استفاده از آن فرصت دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها