رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 487938

مصرف داروهای ضد فقر آهن برای پیشگیری از کرونا توصیه میشود؟

ساعت 24-مصرف ویتامین‌های گروه B، زینک و داروهای ضد فقر آهن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کوید_۱۹ توصیه می‌شود.

style="text-align:justify">بر اساس مطالعات و تحقیقات، اخیرا مشخص شده است که بهترین دما برای زنده ماندن ویروس کرونا ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است به شکلی که در دمای یاد شده ویروس می‌تواند تا ۴ روز عمر کرده و به راحتی از بین نخواهد رفت.

مصرف ویتامین C برخلاف آنچه که تا کنون گفته شده، می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را افزایش دهد، این درحالی است که ویتامین c برای بیماری‌های تنفسی نیز مناسب نیست.

از سوی دیگر مصرف ویتامین‌های گروه B، زینک و در صورتی که از فقر آهن رنج می‌برید، مصرف داروهای ضد فقر آهن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کوید_۱۹ توصیه می‌شود.

در صورت که شما تب ۳۷.۳ تا ۴۰ درجه سانتی گراد داشته باشید، ممکن است این درجه از تب نشان دهنده ابتلای شما به ویروس کرونا باشد، این در حالی است که اگر مبتلا به آنفلوآنزا باشید درجه حرارت بدن بیش از این میزان نیز خواهد شد.

توصیه دیگر مصرف آب فراوان به شکلی که رنگ ادرار شما به سفید تغییر کند است؛ همچنین نباید از مصرف فراوان میوه‌ها غافل شوید.

باید توجه کنید که گلودرد و سرفه‌های خلط دار از نشانه‌های کرونا ویروس نیست و درصد بسیار کمی از مبتلایان ممکن است چنین علائمی داشته باشند

بهتر است در منزل تهویه مناسب داشته باشید و در طور روز با باز گذاشتن درب‌ها و پنجره‌ها به گردش هوا در منزل خود کمک کنید.

با توجه به اینکه این ویروس ملکول‌های بزرگ و سنگینی دارد، نمی‌تواند از طریق هوا منتقل شود و در هوا وجود ندارد و معمولا بر روی سطوح می‌نشیند.

در صورتی که حیوان خانگی دارید او را برای گردش به بیرون از منزل نبرید.

در صورتی که مجبور به خروج از منزل شدید به محض ورود به منزل لباس‌های خود را بلافاصله پس از ورود از تن خارج کرده و در محیطی مخصوص قرار دهید.

درصورت امکان با گرفتن سشوآر بر روی لباس‌ها دمای لباس را بالا برده تا ویروس کرونا را از بین ببرید.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه شهید بهشتی، از شست و شوی ماسک خودداری کنید و بنابر نحوه استفاده و مدت مجاز نگه‌داری ماسک بعد از استفاده آن را دور بیاندازید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها