رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488267

دویچه وله المان خبرداد

خوش‌بینی محتاطانه درباره کنترل کرونا در جهان

ساعت 24 -چین از محدودیت‌ تردد در هوبئی کاسته است، ایتالیا و آلمان از سیر نزولی موارد جدید ابتلا به کرونا خبر داده‌اند. آیا این تحولات حکایت از چرخشی در روند شیوع این بیماری دارد؟ پرسشی که پاسخ آن طی روزهای آینده روشن می‌شود. در بین اخبار منفی ناظر بر شیوع بیماری کرونا، سه خبر منتشر شده درباره سه کشور مختلف به خوش‌بینی نسبت به کنترل دامنه بیماری کرونا دامن زده است.ا

کرونا احتیاط
dir="RTL">این در حالی است که برخی از نهادها و مسئولان این سه کشور و از جمله انستیتو کخ اعلام کرده‌اند که برای ارائه ارزیابی دقیق باید منتظر تحولات روزهای آینده ماند. تحولات مثبت به سه کشور چین، ایتالیا و آلمان باز می‌گردد.مسئولان استان هوبئی چین اعلام کرده‌اند که پس از مهار شیوع کووید-۱۹ بخش قابل ملاحظه‌ای از محدودیت‌های پیش‌بینی شده در این استان از روز چهارشنبه ششم فروردین (۲۵ مارس) لغو خواهند شد.در چارچوب این سیاست، برای تردد ۶۰ میلیون نفر از جمعیت استان یاد شده، محدودیت‌های گسترده‌ای پیش‌بینی شده بود. افزون بر آن اعلام شده است که محدودیت‌های ناظر بر تردد مردم در شهر ووهان روز هشتم آوریل رفع می‌شود.بنابراین برای شهروندان استان هوبئی منهای ساکنان ووهان از بامداد روز چهارشنبه ۲۵ مارس امکان سفر به استان‌های دیگر چین فراهم خواهد شد.

سیر نزولی در ایتالیا

از ایتالیا نیز خبر خوبی در ارتباط با شیوع بیماری کرونا منتشر شده است. گفته می‌شود که محدودیت‌های تعیین شده در ایتالیا پس از دو هفته نتایج مثبتی به همراه داشته است.آنجلو بورلی، سرپرست حمایت از شهروندان ایتالیا غروب دوشنبه ۲۳ مارس از سیر نزولی شمار قربانیان کرونا در ایتالیا خبر داد.در روز دوشنبه ۲۳ مارس شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرد. در همین روز ۶۰۱ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب، تعداد قربانیان کرونا در روز دوشنبه ۵۰ نفر کمتر از شمار قربانیان روز یکشنبه ۲۲ مارس بود.تا کنون ۶۰۷۷ نفر در ایتالیا در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. روند نزولی موارد ابتلا به کرونا و همچنین شمار قربانیان در این کشور برای دومین روز متوالی مشاهده شده است. همین موضوع به خوش‌بینی مسئولان نسبت به مهار شیوع بیماری کرونا دامن زده است.فرانکو لوچاتلی، مدیر شورای ملی بهداشت و درمان ایتالیا نسبت به مهار شیوع بیماری کرونا در این کشور ابراز خوش‌بینی کرده و روز دوشنبه ۲۳ مارس را "نخستین روز مثبت" در ایام مقابله با کرونا اعلام کرده است.

ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان

تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی دولت آلمان نیز تاثیر مثبتی بر روند شیوع بیماری کرونا در این کشور داشته است. انستیتو کخ در آخرین ارزیابی خود از کاهش شتاب ابتلا به بیماری کرونا خبر داده است.مسئولان این انستیتو اعلام کرده‌اند که گرچه کاهش شتاب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا باعث خوش‌بینی شده، اما ارزیابی دقیق منوط به مشاهده آمار روزهای آتی است.لوتار ویلر، رئیس انستیتو کخ ضمن تایید کاهش شتاب ابتلا به بیماری کرونا در آلمان گفته است که این موسسه تا روز چهارشنبه ۲۵ مارس برای ارائه ارزیابی قطعی خود زمان نیاز دارد.ویلر کاهش شمار مبتلایان جدید به بیماری کرونا در آلمان را نتیجه اقدامات و تصمیمات دولت این کشور دانسته است.بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز حدود ۲۵ هزار نفر در آلمان مبتلا به ویروس جدید کرونا هستند. همین آمار از مرگ ۹۴ نفر و بهبود ۲۸۰۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ خبر می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها