رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488301

غرضی: مردم اعصاب‌شان را از دست داده‌اند/ در شرایط کرونایی، غصه‌های زندگی عده‌ای را تلف خواهد کرد/حقوقم در دولت شهید رجایی ۷۵۰۰ تومان بود

ساعت24-محمد غرضی گفت: اگر مشکلات حل نشود، در کنار آنهایی که بر اثر کرونا از بین می‌روند،‌ عده‌ای هم از غصه‌های زندگی تلف می‌شوند. بدون شک از بین رفتن دسته دوم به مراتب بیشتر باعث شکسته شدن روحیه‌ها خواهد شد.

غرضی
محمد غرضی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه مردم حال و روز خوبی ندارند، اعصاب‌شان را از دست داده‌اند و دیگر در این شرایط کرونایی حس و حال خوشحالی کردن ندارند، گفت: به قول شاعر «قضا چون ز گردون فرو ریخت پر/ همه عاقلان کور گردند و کر». شرایط دشوار است و مردم واقعاً گرفتار شده‌اند.

دولت می‌تواند برای گرفتاری‌ها چاره‌اندیشی کند

او افزود: اینها همه در حالی است که اگر در دولت اراده‌ای باشد، با وجود محدودیت‌ها، باز هم می‌تواند برای گرفتاری‌ها چاره‌اندیشی کند. در واقع دولت همان‌طور که جاده می‌کشد و برای رفاه مردم طرح‌های عمرانی را افتتاح می‌کند و خدمات بهداشتی فراهم می‌سازد، باید در این روزها به کسانی که مشکل مالی دارند، کمک کند.

عده‌ای از غصه‌های زندگی تلف می‌شوند

غرضی ادامه داد: اگر مشکلات حل نشود، در کنار آنهایی که بر اثر کرونا از بین می‌روند،‌ عده‌ای هم از غصه‌های زندگی تلف می‌شوند. بدون شک از بین رفتن دسته دوم به مراتب بیشتر باعث شکسته شدن روحیه‌ها خواهد شد.

او که سابقه چندین دوره وزارت را در کارنامه دارد در ادامه توضیح داد: در دهه ۶۰ برای انجام کاری به ارومیه رفتم؛ آن روزها قیمت گازوئیل ۲ ریال بود. باغداری به من گفت: گازوئیل را ۱۵ ریال کنید اما به مقدار لازم به مردم برسانید. در واقع در آن ایام هم رانت‌خوارها به مردم ظلم می‌کردند. همان موقع کل شِکر کشور در اختیار دار و دسته‌ مشخصی بود که منفعت‌های آنچنانی می‌بردند و چه پول‌های بی‌حساب و کتابی را جمع کردند. البته دولت در آن روزها حداقل وضعیت را به خودش منتسب نمی‌کرد و راه‌های ترمیم فضا را پیگیری می‌کرد.

وی افزود: آن وقت‌ها از حقوق‌های آنچنانی خبری نبود و هیچ‌کدام از مدیران دولتی توقع حقوق، وام و امکانات آنچنانی نداشتند. اما الان شرایط به کل تغییر کرده است.

در زمان دولت شهید رجایی ۷۵۰۰ تومان دریافت می‌کردم

این فعال سیاسی افزود: من در زمان دولت شهید رجایی ماهانه ۷۵۰۰ تومان دریافت می‌کردم که بعد از شهید شدن ایشان، آقای مهدوی‌کنی حقوق وزرا را ۱۲۰۰۰ تومان کردند، اما من تا سال ۶۶ همان ۷۵۰۰ تومان را می‌گرفتم. البته در سال ۶۶ یک بزرگی گفت، همه ما حقوق ۱۶۰۰۰ تومانی داریم و از آن روز به بعد،‌ حقوق مرا به همان میزان دریافتی بقیه وزرا دادند. در پایان تاکید می‌کنم، زور رانت‌خواران از قدرت سیاسی بیشتر است.

اعتماد آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها