رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488475

درخواست چندین باره نمایندگان: شهرها را قرنطینه کنید/نیروهای مسلح کنترل شهرها را در دست بگیرند/تشکر ویژه از پزشکان و کادر درمانی

ساعت 24-کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه ای از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا» قدردانی کردند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه ای از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا، قدردانی کردند.

متن بیانیه اعضای کمیسیون امنیت ملی به شرح ذیل است:

جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از زحمات، تلاشها، ایثارگریها و فداکاریهای حضرت عالی و همکارانتان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا» تقدیر و تشکر نموده و اعلام حمایت می کند، این تلاش و تعهد هرگز فراموش نخواهد شد.

نیروهای مسلح باید از همان روز ۲۵ اسفند کنترل شهرها را در دست می‌گرفتند

سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با ایسنا در خصوص طرح «فاصله گذاری اجتماعی» برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مسئولان باید خیلی زودتر چنین طرح‌هایی را اجرا می‌کردند. جالب است برخی می گویند موج دوم سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، این سخنان چه معنی می دهد!؟ باید سفت و سخت از تردد خودروها و سفرهای مردم جلوگیری کرد. نیروهای مسلح باید از همان روز ۲۵ اسفند کنترل شهرها را در دست می‌گرفتند و با اعمال مقررات سختگیرانه مانع از هر گونه تردد غیر ضروری می‌شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید به اقشار مختلف مردم و به خصوص به افرادی که روز مزد هستند کمک معیشتی کنند. هند به درستی اعلام کرد که ۲۱ روزِ مستمر هیچ کس حق ندارد از خانه خود خارج شود و شهرها را قرنطینه کرد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود. بنابراین شهرهای ایران هم باید حداقل ۳ هفته قرنطینه شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود به این معنا که مقررات سفت و سخت برقرار شود و مثل چند روز گذشته نباشد که دسته های عزاداری راه بیندازند و مراسم تشییع جنازه برگزار کنند.

ابطحی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: با توجه به حجم مسافرت ها و تردد در شهرها خیلی دیر اقدام کردیم و طرح فاصله گذاری اجتماعی باید از همان روز ۲۵ اسفند اجرا و مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شد. بسیاری از افراد متاسفانه رعایت نمی‌کنند و به راحتی و بدون هیچ حفاظی در شهرها تردد می‌کنند و خود را مسئول نمی‌دانند. عاجزانه از مردم درخواست داریم اصول بهداشتی را رعایت و در قبال یگدیگر احساس مسئولیت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها