رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488508

احتمال بارش تگرگ در ۷ استان کشور

ساعت24-مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز (۷ فروردین ماه) و فردا (۸ فروردین ماه) بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، ‌ گفت: طی شنبه (۹ فروردین) و یکشنبه (۱۰ فروردین) شاهد بارش تگرگ در استان‌های لرستان، ‌ همدان، ‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، فارس و کرمان خواهیم بود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز (۷ فروردین ماه) و فردا (۸ فروردین ماه) در غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از شمال غرب کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه شنبه (۹ فروردین ماه) در غالب مناطق نیمه غربی، مرکز و جنوب کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید خواهیم داشت، گفت:‌ بارش پراکنده در شرق کشور نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در این روز در مناطق مستعد غرب و جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های لرستان، ‌ همدان، ‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

ضیاییان ضمن بیان اینکه یکشنبه (۱۰ فروردین ماه) به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، ‌ اظهار کرد: بارندگی در شمال شرق و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی ادامه خواهد داشت و برای برخی مناطق استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کرمان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه بارش در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از شمال غرب با شدت بیشتر در شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف است.

وی همچنین تاکید کرد: خلیج فارس به‌ویژه مرکز آن روز شنبه ( ۹ فروردین) مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده با حداکثر دمای ۱۵ و حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه (۹ فروردین) کمی ابری و به‌تدریج با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد اوایل شب رگبار باران و گاهی رعدوبرق با حداکثر ۱۸ و حداقل دمای ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها