رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488816

گانتس و نتانیاهو به تشکیل دولت ائتلافی نزدیک شده‌اند

ساعت 24-نخست وزیر اسرائیل از پیشرفت مذاکرات دوجانبه پیرامون ائتلاف برای تشکیل دولت متحد خبر داد.

div>

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت رسانه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، بنی گانتس، رئیس جدید کنست و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز مجددا نشست خواهند داشت تا توافق‌نامه پیرامون تشکیل دولت متحد فراگیر متشکل از ۳۵ وزیر را امضا کنند.

نتانیاهو و گانتس روز شنبه نیز برای مذاکره پیرامون تشکیل دولت نشست داشتند و همزمان با این دیدار، اعضای دو حزب لیکود و "عزت اسرائیل"(حزب گانتس) هم در مقر نخست وزیر نشست داشتند.

روزنامه اسرائیل الیوم نوشت، اختلافات موجود میان دو حزب مذکور پیرامون تشکیل دولت تضمین‌هایی است که به گانتس اجازه می‌دهد، نتانیاهو را در سپتامبر ۲۰۲۱ براساس توافق بر سر دوره‌ای بودن پست نخست وزیری از این سمت کنار بگذارد تا گابی اشکنازی وزیر امنیت شود.

همچنین روزنامه هاآرتص نوشت، پیش‌بینی می‌شود دو حزب طی هفته جاری پیشنهاد قانونی را بررسی کنند که به نتانیاهو اجازه می‌دهد فعالیت خود را در دولت در طول دوره محاکمه خود به دلیل پرونده‌های فساد ادامه دهد. طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل، پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو در دوره نخست وزیری گانتس قائم مقام باشد.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" روز شنبه اعلام کرد، از ارتباط گانتس با نتانیاهو متعجب شده و دیدار دو طرف را اقدامی "اشتباه" خواند و گفت به دولت جدید نخواهد پیوست.

براساس نتایج انتخابات پارلمانی که دوم مارس برگزار شد، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با کسب ۳۶ کرسی در مرتبه نخست قرار گرفت و ائتلاف آبی - سفید هم که بعدا از هم پاشید ۳۳ کرسی به دست آورد. احزاب در اراضی اشغالی برای تشکیل دولت به ۶۱ کرسی پارلمان نیاز دارند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها