رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489290

یارانه معیشتی به چند نفر در کشور پرداخت می شود؟

ساعت 24-از آذرماه سال ۹۸ در پی اصلاح قیمت بنزین دولت اقدام به واریز بسته حمایت معیشتی به حساب ۶۰ میلیون ایرانی کرد که تاکنون چهار مرحله از این بسته به حساب مشمولین واریز شده است.

مرحله اول واریز حمایت معیشتی در سه نوبت به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز شد این فصل به ازای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان خانوار ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای ۵ نفره و بیشتر ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

پس از واریز مرحله اول محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد افرادی که بسته معیشتی به آن‌ها پرداخته شده است بر اساس بررسی‌های اطلاعات مالی آن‌ها بوده و کسانی که ارزش ملک آن‌ها بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یا خودرو بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند مشمول دریافت این بسته نشده اند.

در تاریخ دهم دی ماه دومین مرحله بسته معیشتی به حساب خانوارهای مشمول واریز شد و از این نوبت ۴۱۹ هزار خانوار جدید به تعداد مشمولین اضافه شد و این خانوارها هر دو مرحله را به صورت یکجا دریافت کردند.



دولت طی چند مرحله سامانه‌های مختلفی را معرفی کرد تا افرادی که نسبت به دریافت بسته معیشتی اعتراض دارند در این سامانه‌ اطلاعات خود را وارد کنند و پس از بررسی‌های دولت در صورتی که مشمول دریافت بسته معیشتی شدند مبالغ به حساب آن‌ها واریز شود.

در تاریخ ۹ بهمن سال ۹۸ سومین مرحله بسته معیشتی به حساب ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار خانوار واریز شد.

از مرحله سوم تعداد ۷۵۷ هزار نفر به تعداد مشمولین اضافه شد و این خانوارها مبالغ هر سه مرحله را به صورت یکجا دریافت کردند.

پس از واریز مرحله سوم طرحی در مجلس مطرح شد با این عنوان که یارانه نقدی و بسته معیشتی با یکدیگر ادغام شوند و مبالغ تحت عنوان یک یارانه به حساب مشمولین واریز شود، اما این پیشنهاد با انتقادهای زیادی مواجه شد و به مرحله اجرا نرسید.

در نهایت آخرین مرحله واریز بسته معیشتی سال ۹۸ در تاریخ ۱۱ اسفند به حساب مشمولین واریز شد و از این مرحله تعداد ۲۸۶ هزار و ۱۴۹ خانواده جدید بسته حمایتی دریافت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها