رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489605

آخرین وضعیت پایش متقاضیان اقدام ملی مسکن/ زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شد

ساعت 24-به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بررسی شرایط متقاضیانی که از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام در مسکن ملی کرده اند آغاز شده است.

پایش ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ انجام شد و ثبت نام مرحله دوم به دو روش مراجعه به سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و پیامکی صورت گرفت.

براساس اعلام محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی محمودزاده بالغ بر ۵۴۲ هزار و ۴۰۹ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از طریق سامانه اینترنتی و ۸۱۹ هزار و ۷۳۹ نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند.

بررسی شرایط متقاضیانی که از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام در مسکن ملی کرده اند به این دلیل که اطلاعات آن‌ها در سامانه بارگذاری شده در حال انجام است.

افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کردند بعد از بهبود وضعیت بهداشتی و رفع بحران کرونا، فراخوان می‌شوند تا اطلاعات لازم را بارگذاری کنند و پس از آن پایش اطلاعات آن افراد نیز انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول با عادی شدن شرایط، تکمیل ثبت نام متقاضیان پیامکی و پایش آن‌ها بدون فوت وقت انجام می‌شود و نتایج قطعی ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن اعلام خواهد شد.

براساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی تامین زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، طبق تعهد وزارت راه و شهرسازی، انجام شده است و بعد از حل شدن مسائل بهداشتی، شاهد سرعت‌گیری و جهش تولید در حوزه مسکن به شکل ویژه در سال ۹۹ هستیم.

چندی پیش اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در طرح اقدام ملی مسکن پروژه‌های مورد نظر و زمین‌های آن‌ها را آماده کرده‌ایم و به صورت گروهی واگذار خواهیم شد.

به گفته وی اقساط واحدهای مسکونی این طرح متناسب با تسهیلاتی است که دریافت خواهند کرد و در بخش‌هایی که محدودیت زمین وجود دارد سعی شده اراضی را به پیمانکاران بزرگ واگذار کنیم تا از طریق آن بتوانیم واحدهای مورد نظر را بسازیم.

اسلامی تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای دهک‌ها در طرح اقدام ملی مسکن قرار داده نشده و متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن باید چهار شرط، متاهل بودن، فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از امکانات دولتی و سابقه ۵ سال سکونت را در شهر مورد نظر داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها