رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489725

عدم فاصله گذاری اجتماعی شمار مبتلایان به کرونا را افزایش میدهد

ساعت24 -رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به طور قطع باید از هفته آینده منتظر روند تدریجی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در استان بود.

کرونا
دکتر پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: تحلیل‌های کنونی سطح شهر نیز بیانگر آن است که در روزهای اخیر رفتار عموم مردم برای قطع زنجیره بیماری نسبت به گذشته بسیار تغییر یافته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه شاخص‌های مختلف از روند کاهشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ با شیب ملایم در این استان حکایت دارد، همانطوری که این وضعیت در زمان افزایش شمار مبتلایان در کشور نیز در زنجان صدق می کرد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به موارد بستری روزانه مبتلایان به بیماری کرونا در بیمارستان های این استان می توان دریافت که شمار مبتلایان از روزانه ۴۵ مورد هم اکنون به زیر ۳۰ مورد رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: موارد ابتلا به کرونا در استان با نوساناتی روند ثابتی دارد و زمان دریافت نتیجه آزمایش ها به ویژه تست سرپایی هم که در استان آغاز شده از ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت متغیر است.

قزلباش افزود: در مجموع وضعیت کنونی مبتلایان به کرونا در این استان به طور خفیفی کاهش یافته که این وضعیت نتیجه ۲ هفته تعطیلات نوروزی و عدم حضور مردم در اجتماعات است، در صورتی که همین روند ادامه یابد علاوه بر روند کاهشی می توان به کنترل این بیماری در استان امیدوار بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه حضور اقشار مختلف مردم در مناطق عمومی شهر افزایش یافته که تداوم چنین وضعیت بطور قطع وضعیت نگران کننده ای را طی هفته های آینده ترسیم خواهد کر.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده کارمندان تا بیست سوم ماه جاری به صورت یک سوم در محل کار خود حضور می یابند که پس از این تاریخ دو سوم و کارمندان در اداره ها حاضر و یک سوم دور کاری و یا از مرخصی استفاده خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در ارتباط با فعالیت مشاغل تصمیم جدید و یا تغییری در روند آغاز به کار مشاغل مختلف در ستاد ملی مقابله با کرونا رخ نداده و مقرر شده است از ۲۳ فروردین جاری برخی تغییرات اعمال شود.

وی اضافه کرد: فعالیت برخی صنوف به طور کاملا محسوس در سطح شهر زنجان علاوه بر افزایش ترددها به نوعی گسستگی در رعایت فاصله اجتماعی منجر خواهد شد که بروز چنین وضعیتی شمار مبتلایان را افزایش خواهد داد.

به گفته قزلباش، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برخی مشاغل دسته بندی شده و کم ریسک به اضافه مشاغل ضروری با پروتکل هایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

قزلباش خاطرنشان کرد: به رغم اینکه فرآیند موجود باید تا پایان فروردین سال جاری برقرار باشد، اما تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنا بوده و همگان موظف به اجرای مصوبات هستند که در این راستا اظهار نظرها و پیشنهادهای مطرح شده نیز اعلام خواهد شد.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزارو ۷۳۹ نفر رسید.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها