رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489913

ضرر 3 میلیارد تومانی کرونا به هتل‌داران کشور/ 80 درصد هتل‌ها به دلخواه تعطیل شدند

ساعت 24-جمشید حمزه‌زاده با اشاره به ضرر 30 میلیارد ریالی به هتل‌داران در ایام کرونا از اعلام آمادگی برخی هتل‌ها جهت خدمت رسانی خبر داد.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، با اشاره به بحران کرونا طی هفته‌های اخیر گفت: مخالفتی با اختصاص هتل‌ها به درمان بیماران کرونایی وجود ندارد. حتی برخی هتل‌ها آمادگی خود را برای خدمت رسانی در بحران کرونا اعلام کردند و در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت، این اقدام انجام خواهد شد.

او افزود: به‌دلیل شیوع کرونا 80 درصد هتل های کشور به دلخواه خود تعطیل شدند و 20 درصد به فعالیت خود ادامه دادند. در میان این 20 درصد، تنها 3 درصد این هتل‌ها فعالانه خدمات ارائه می‌دهند و بقیه به صورت نیمه تعطیل هستند.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران بیان کرد: هتل‌ها عملا در این دوره تعطیل هستند و اعلام معافیت مالیاتی برای آنها کاربردی ندارد. بنابراین باید معافیت مالیاتی صددرصدی برای طول یک سال در نظر گرفته شود.

او با ارائه پیشنهادی جهت کم کردن آسیب به صنعت هتلداری گفت: می‌توانیم برای فصل پاییز جشنواره‌ای ۱۰ تا ۱۵ روزه را برگزار کنیم و همه افراد ذینفع از جمله شهرداری، اصناف، مراکز خرید، هتل‌ها و مراکز اقامتی با ارائه تخفیف‌های ویژه در این جشنواره مشارکت کنند .

حمزه‌زاده افزود: با برپایی این جشنواره باید مانند نوروز، یک فصل گردشگری به وجود آوریم. این جشنواره هم شادی و شعف و هم گردش اقتصادی را در شهرهای مختلف به‌خصوص شهرهای توریستی به‌وجود می‌آورد.

برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها