رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 490108

شیوه نوینی برای زندگی

ساعت 24-سالم ماندن در این دوران سخت و دشوار کرونایی مستلزم زندگی هوشمندانه‌ای است، در این روزگار سخت و پیچیده همراه شدن با سلامتی نیاز به انتخاب‌های درست و رفتار دقیق و منطقی دارد. ما در دوران کرونایی به سر می‌بریم که هنوز مبهم و ناشناخته است و هیچگونه رازگشایی در خصوص این پدیده پیچیده موجود در طبیعت که قربانیان فراوانی هم می‌گیرد، صورت نگرفته است. هیچ دانشی تولید نشده که ما به واسطه آن بتوانیم با این پدیده آشنایی دقیق و شناخته درستی داشته باشیم تا برای سالم ماندن بتوانیم تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

خبر
کرونا با همه ابهامات و گمانه زنی‌هایی که درباره آن و نحوه به وجود آمدنش وجود دارد، به عنوان یک پدیده نا شناخته به وجود آمد و خودش را به زندگی همه انسان‌های کره زمین تحمیل کرد و به دلیل سرعتی که در سرایت داشت به سرعت جهان را در نوردید به طوریکه امروز شاهدیم کمتر نقطه‌ای از کره خاکی وجود دارد که به این ویروس آلوده نشده باشد؛ چون سرعت سرایت این بیماری بالاست ما شاهدیم که در شهرهای مختلف قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی رخ داده است و این طبیعی است.
تعطیلی امر بسیار ساده و راحتی است اما تا کی باید این تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند؟ ما هنوز هم هیچ اطلاع درستی از این بیماری نداریم تا کی می‌توانیم خودمان را در قرنطینه محبوس کنیم؟ باید چاره‌ای اندیشید تا هر چه سریعتر نسبت به باز فعال سازی اقدام شود. تصمیمات و اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته اما پیچیدگی این ویروس نیازمند رفتار هوشمندانه شهروندان است. بدون شک باز فعال سازی با مشکلاتی همراه خواهد بود و باید خیلی دقت کنیم که یکی از شمار قربانیان کرونا نباشیم چرا که فراموش نکنیم ما باید سالم بمانیم. همه ابعاد زندگی ما باید با در نظر گرفتن کرونا ادامه پیدا کند، حتی آداب و معاشرت ما نیز وابسته به کروناست و باید زیر سایه شوم این ویروس تغییر کند و این شیوه نوینی برای زندگی است.
بعد از باز فعالی، ورود افراد جامعه به عرصه کار باید به روش کرونایی اتفاق بیفتد، ما نمی‌توانیم شیوه گذران زندگی گذشته را ادامه بدهیم چون در این صورت سالم نخواهیم ماند. این موضوع تا زمانی ادامه خواهد داشت که این پدیده مبهم خلقت رخ نمایی کند و ما بتوانیم با دانش، آن را از روی کره زمین ریشه کن کنیم. تا آن زمان چاره‌ای نیست جز این که با رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی سالم بمانیم. چاره‌ای جز این نیست که از این به بعد برای همه امور پروتکل‌های بهداشتی در نظر بگیریم و بر اساس آن به فعالیت هایمان ادامه دهیم.
سلامتی ما در گرو رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود که مجبور به رعایت آن‌ها هستیم. زندگی در سایه کرونا باید مسالمت آمیز باشد و برای سالم زیستن چاره‌ای نیست جز اینکه با کرونا رفاقت کنیم و رفاقت با آن نیز هوشمندی شهروندان را می‌طلبد. امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سالم بمانیم. چون ما با ویروس پیچیده‌ای مواجه هستیم باید پیچیده تر عمل کنیم.

آفتاب یزد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها