رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496451

خواسته فلسطینیان از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در روز قدس چیست؟

ساعت 24-فلسطینیان ساکن نوار غزه در گفت ‌وگو با ایرنا به این سوال پاسخ داده‌اند که انتظار و خواسته آنان از سخنرانی روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس چیست؟

یک جوان فلسطینی که خانواده خود را به طور کامل در حملات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ از دست داده، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از فلسطین و اسیران فلسطینی حمایت و کمک کرده؛ امیدوارم رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود بر حمایت مجدد ایران از خانواده‌های شهدای فلسطینی تأکید کنند.

فدوی ضهیر دختر بیست و پنج ساله فلسطینی و فرزند شهید نیز گفت: از آیت الله خامنه‌ای می‌خواهم تا از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بخواهند به حمایت از خانواده شهدای غزه که عزیزان خود را در حملات رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند، ادامه دهند.

«طالب عبدالفتاح» معلم شصت ساله فلسطینی و ساکن نواز غزه دیگر کسی بود که به این سؤال پاسخ داد. وی گفت از آیت الله خامنه‌ای می‌خواهم تا در سخنان خود بر ضرورت حمایت همه جانبه از ساکنان قدس اشغالی که در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیستی و یهودی‌سازی قدس ایستادگی می‌کنند، تأکید کنند.

وی، دیگر درخواست خود از رهبر معظم انقلاب را تأکید ایشان در سخنرانی خود مبنی بر مقابله با عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

این معلم فلسطینی همچنین تأکید کرد که دنیا باید بداند قدس در مقابله با رژیم صهیونیستی تنها نیست و جمهوری اسلامی ایران با ادامه مشی امام خمینی (ره) در حمایت همه جانبه از فلسطین همواره ثابت‌قدم است.

وی همچنین از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرماندهی یاد کرد که جان ارزشمند خود را در راه حمایت از محور مقاومت و آرمان فلسطین فدا کرد.

«طالب ابراهیم عبدالله» دانشجوی فلسطینی، خواسته خود از سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس را تأکید دوباره ایشان بر نقش محور مقاومت در مقابله با طرح‌های ضد فلسطینی آمریکا و اسرائیل به ویژه در کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز اعلام حمایت مجدد ایران از ساکنان غزه به ویژه خانواده های شهدا و مجروحان راهپیمایی های بزرگ "بازگشت" عنوان کرد.

این جوان فلسطینی افزود: ما می‌دانیم که ایران هزینه ایستادن کنار فلسطین را می‌پردازد و تحریم‌ها علیه این کشور به دلیل دست نکشیدن ایران از آرمان فلسطین و حمایت از محور مقاومت است. ما جوان فلسطینی افزود: ما می‌دانیم که ایران هزینه ایستادن کنار فلسطین را می‌پردازد و تحریم‌ها علیه این کشور به دلیل دست نکشیدن ایران از آرمان فلسطین و حمایت از محور مقاومت استایمان داریم که جمهوری اسلامی و آیت الله خامنه‌ای همچون امام خمینی (ره) هرگز از این آرمان دست نخواهند کشید.

با وجود آنکه فلسطینیان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شده‌اند تظاهرات سراسری روز قدس را برگزار نکنند، با این حال خیابان‌های کرانه باختری و نوار غزه با تصاویر شهدای محور مقاومت و جملاتی از امام خمینی (ره) در حمایت از آرمان فلسطین و تأکید بر ضرورت گرامیداشت روز جهانی قدس و مقابله با استکبار جهانی مزین شده است. همچنین قرار است تجمعات محدودی در روز قدس در فلسطین برگزار شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها