رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496553

۱۸ عامل ساخت و ساز غیرمجاز در بوکان دستگیر شدند

ساعت24 - فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۱۸ عامل ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و خارج محدوده این شهرستان توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری
سرهنگ سلمان حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حواشی و خارج محدوده شهری از عوامل اصلی بروز ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که با توجه به این امر، این بخش به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: افراد دستگیر شده بدون توجه به مبلمان شهری، منافع شخصی خود را دنبال کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی می‌کردند که توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

در هفته های گذشته میزان ساخت وساز غیر قانونی در حاشیه شهر بوکان بخصوص پشت ۳۰ متری در بوکان افزایش پیدا کرده بود و در چندین مورد شهرداری با هماهنگی مشوولان و اعضای شورای شهر اقدام به تخریب ساختمان های غیر مجاز کرده بودند.

از مجموع مساحت یکهزار و ۷۶۵ هکتاری شهر بوکان ۳۲۱ هکتار یعنی بیش از ۱۸ درصد از کل مساحت به صورت طولی توسعه یافته و در قالب هفت محله به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی شکل گرفته است.

۴۸ درصد جمعیت شهربوکان در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند و مهمترین دلایل مساحت بالای سکونتگاه های غیر رسمی در بوکان، اتصال روستاها به شهر، ارزان بودن زمین در سکونتگاه های غیررسمی در سال های گذشته، کنترل و نظارت بر ساخت و سازها و کاربری عمومی سکونتگاه های غیر رسمی است.

کاهش جمعیت روستایی نشان دهنده مهاجرت و توسعه بی رویه شهرنشینی بوده و این موضوع موجب شده است تا جمعیت روستایی این شهرستان بین سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ شمسی حدود ۲۲.۵ درصد کاهش یابد.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجانغربی قرار دارد و جمعیت این شهرستان بیش از ۲۵۸ هزار نفر است

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها