رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496569

ترامپ: فورا و همین حال عبادتگاه‌ها باز شوند!

ساعت 24-رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه مخالفت با قرنطینه و تعطیلی اماکن شلوغ خواستار بازگشایی عبادتگاه ها شد.

وب سایت شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ با "ضروری" خواندن فعالیت عبادتگاه‌ها گفته از تمام ایالت‌های آمریکا خواسته که کلیساها، معابد، مساجد و کنیسه‌ها را باز کنند. این در حالی است که به لحاظ قانونی تنها فرمانداران ایالت‌ها می‌توانند دستور بازگشایی یا تعطیلی چنین مراکزی را صادر کنند.

همزمان یک مقام پزشکی ستاد مقابله با کرونا در کاخ‌سفید درباره عوارض مصرف هیدروکسی کلروکین سخن گفته. دارویی که ترامپ گفته شخصا مصرف می‌کند.

ترامپ روز جمعه، ۲۲ مه، خواست که عبادتگاه‌ها "فورا و همین حالا" بازگشایی شوند. او گفت که فعالیت این مراکز را چون "مشاغل و نهادهای ضروری" می‌داند که به هنگام دستور ماندن در خانه و قرنطینه اجازه دارند به فعالیت خود ادامه دهند.

این در حالی است که او به عنوان رئیس دولت فدرال، اختیار قانونی در این زمینه ندارد و قانون اساسی آمریکا وظیفه حفظ امنیت و جان شهروندان را به فرمانداران ایالات داده است.

در همین حال، دبورا بریکس که به همراه آنتونی فاوچی، یکی از دو مقام پزشکی عضو ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است روز جمعه، در پاسخ به خبرنگاران درباره عوارض خطرناک داروی ضدمالاریا، هیدروکسی کلروکین، گفته هشدارهای مرکز کنترل بیماریهای آمریکا -سی‌دی‌سی- درباره مصرف این دارو برای پیشگیری از کرونا "کاملا مشخص است".

یک مطالعه جدید که نتایج آن در مجله علمی لنست منتشر شده و روی ۹۶ هزار بیمار کووید۱۹ انجام گرفته نشان داده که مصرف هیدروکسی‌کلروکین می‌تواند به بی‌نظمی ضربان قلب منجر شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ چند روز پیش گفت که شخصا تصمیم گرفته از دو هفته پیش این دارو را مصرف کند. او طی دو ماه گذشته بارها مدعی "تاثیرات مثبت و بدون زیان" این دارو شده و حتی خبر داده که ۲۰ میلیون دوز آن را برای نگهداری در انبارهای دارویی فدرال خریداری کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها