رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496642

افزایش ۴۳ درصدی قیمت زمین در زمستان ۹۸

ساعت24-براساس اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات در شهر تهران در زمستان ۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۱ درصد افزایش داشته است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۰۸۱۵۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١١.١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۱ درصد افزایش داشته است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‌ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‌ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۰۸۱۵۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١١,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۱ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۳۳۴۱ هزار ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ١٢,٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۷ درصد افزایش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها