رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497139

انفجار در انبار مهمات عناصر «الترکستانی» در سوریه؛ 6 تروریست کشته شدند

ساعت24-مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که در جریان انفجار در یک انبار مهمات متعلق به گروه تروریستی «الحزب الترکستانی»، شش عنصر از این گروه کشته شدند.

یک انفجار در روستای «الطیبات» واقع در منطقه «الغسانیه» در غرب جسر الشغور (شمال غرب سوریه) رخ داد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- این انفجار را «شدید» توصیف و تأکید کرد که انفجار در یک انبار مهمات متعلق به گروه تروریستی «الحزب الترکستانی» بوده است.

دیدبان خبر داد که در پی این انفجار، دستکم شش نفر از عناصر الترکستانی و سایر گروههای تروریستی کشته شده‌اند و به خاطر وخامت حال افراد زخمی، احتمالا بر تعداد کشته شدگان افزوده خواهد شد.

این مرکز به اشاره به پرواز جنگنده‌های روس بر فراز ریف غربی حلب و ریف ادلب، خبر داد که ارتش سوریه شامگاه گذشته در محور «تقاد» در غرب استان حلب، با تروریستها درگیر شده.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیدبان حقوق بشر هم به خبرگزاری فرانسه گفت که مشخص نیست که «علت انفجار، بمباران بوده است یا خیر... ولی همزمان با پرواز جنگنده‌های روس در آسمان منطقه صورت گرفته است».

الحزب الترکستانی یک گروه تروریستی است که بیشتر عناصر آن، از عناصر چینی به ویژه اویغوری هستند که در منطقه جسرالشغور فعالیت دارند.

این در حالی است که هم اکنون، آتش‌بس در استان ادلب برقرار است و عناصر تروریستی گهگاهی دست به عملیاتهای پراکنده علیه ارتش سوریه می‌زنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها