رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497295

ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال

ساعت24-رئیس کمیته امداد کشور، از ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل در سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی ماموریت اصلی کمیته امداد است و طی سال های ۹۷-۷۴ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

مرتضی بختیاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰۰ اشتغال با تسهیلات ۱۷۶ میلیارد تومانی در گیلان ایجاد کردیم، گفت: اگر حمایت استاندار و مسئولان اجرایی و همکاری بانک ها نبود، کمیته امداد چنین عملکردی نداشت.

وی از افتتاح ۱۲۵۳ واحد مسکونی در گیلان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بخش مسکن دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، از پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از محل تبصره ۱۶ خبر داد و اضافه کرد: از محل ذخیره ارزی نیز ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کردیم.

بختیاری، با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده در این بخش معادل ۴۷۱۰ میلیارد تومان است؛ البته به واسطه شیوع کرونا تنها ۱۲۰۰ میلیارد تومان از ۱۹۰۰ میلیارد تومان در بخش روستایی محقق شد.

وی ۶۰ درصد سرپرست خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را بانوان دانست و عنوان کرد: از ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۵۵ هزار شغل مربوط به اشتغال خانگی است و بانوان در کنار نقش مادری خود، معیشت خود را تامین می کنند.

رئیس کمیته امداد کشور، با بیان اینکه از محل تبصره ۱۹ در سال جاری ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود، تصریح کرد: همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات باقی مانده اشتغال روستایی و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

بختیاری، از ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل در سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی ماموریت اصلی کمیته امداد است و طی سال های ۹۷-۷۴ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شده اند که در نتیجه ۲۱۰۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال شد.

وی با بیان اینکه سالمندان و بیماران صعب العلاج مادام العمر تحت پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد خوش حساب ترین مشتریان بانک ها در بازپرداخت تسهیلت اشتغال هستند و لذا باید حمایت خود را از این خانوارها ادامه دهیم.

رئیس کمیته امداد کشور، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه مبنی بر احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در گیلان، یادآو شد: اشتغال و مسکن جزو اصلی ترین برنامه های کمیته امداد است که با جدیت دنبال می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها