رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497491

امتحانات دانشگاه امیرکبیر در دو مرحله و حضوری برگزار میشود

ساعت24 -رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری از هفتم تیرماه آغاز می‌شود و در ابتدا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس مقطع کارشناسی امتحان می‌دهند.

دانشگاه امیرکبیر
em>احمد معتمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص وضعیت ناشی از شیوع بیماری کرونا و برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه ها با تمهیدات اتخاذ شده آزمون به صورت حضوری برگزار می شود و ممکن است در موارد استثنا و موردی به صورت مجازی برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از هم جداسازی شده است به صورتی که در ابتدا امتحانات مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و سپس امتحانات دوره کارشناسی برگزار می شود تا تراکم فضای فیزکی محل آزمون و خوابگاه ها کاهش پیدا کند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در چند مرکز استان و حتی استان هایی که وضعیت قرمز دارند به صورت همزمان امتحانات برگزار شود.

معتمدی اضافه کرد: در استان هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و اصفهان که تعداد زیادی دانشجو در این استان ها داریم مقرر شد دانشجویان به صورت حضوری امتحان بدهند به عنوان مثال امتحان استاتیک رشته مکانیک در تمامی مراکز تعیین شده (تهران و سایر استان ها) در زمان مقرر و به صورت همزمان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در حال بررسی و مذاکره با برخی دانشگاها در سایر استان ها هستیم زیرا برای برگزاری امتحان امکانات زیادی نیاز نیست و آماده سازی فضا کار ساده ای است. همچنین این طرح باعث می شود که تراکم در خوابگاه و دانشگاه بزرگی مثل امیرکبیر پایین بیاید.

رییس دانشگاه امیرکبیر همچنین گفت: برگزاری این سیستم امتحانی تا حدودی کار را سخت کرده است و نیاز به سرمایه مالی دارد زیرا حداقل یک استاد و دو کارمند باید در مراکز امتحانی غیر از دانشگاه به عنوان ناظر حضور داشته باشند و ما نیز آمادگی داریم تا حوزه امتحانی برای سایر دانشگاه ها آماده سازی کنیم. با این روش استانداردهای علمی و بهداشتی نیز رعایت می شود.

معتمدی اظهار داشت: مدل ارایه شده جدید است و نباید برگزاری آزمون مجازی که ساده ترین راه است را انتخاب کنیم. در برگزاری امتحان به صورت مجازی استانداردهای لازم انجام نمی شود و حتی در دانشگاه های خارج کشور نیز ارزیابی آزمون مجازی دقیق نیست و نمرات به صورت قابل قبول و رد است. ضمن اینکه دانشگاه های خارج کشور زیر ساخت های قوی تری دارند و در زمان امتحان می توانند تمامی دانشجویان را مشاهده کنند.

زمان برگزاری امتحان و بازگشایی خوابگاه‌ها

وی تصریح کرد: زمان امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی از هفتم تیرماه آغاز و به مدت زمان دو هفته به طول می انجامد و پس از آن بلافاصله امتحانات مقطع کارشناسی آغاز می شود.

وی ادامه داد: خوابگاه های این دانشگاه چند روز پیش از آغاز امتحانات (هفتم تیر) بازگشایی می شود تا اگر دانشجویان سوال یا ابهامی دارند رفع اشکال کنند.

رییس دانشگاه امیر کبیر اظهار داشت: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باید پس از پایان امتحانات به طور کامل خوابگاه ها را تخلیه کنند تا در خوابگاه تراکم کم باشد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها