رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497553

معامله ای در بازار مسکن شکل می گیرد؟

ساعت24-رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش چشمگیر حجم معاملات مسکن طی یک سال اخیر خبر داد.

از ابتدای فروردین ۹۸ تا نهم اردیبهشت در سراسر کشور تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک ۵۶ هزار و و۷۸۰ فقره بود که در مدت مشابه امسال با کاهش ۳۹ درصدی به ۳۴ هزار و ۴۴۹ فقره رسیده است.

وی ادامه داد: از اول فروردین امسال تا دیروز ۲۹ هزار و ۴۶ فقره قرارداد اجاره در سامانه ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۴ هزار و ۱۰ فقره حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت معاملات مسکن تهران گفت: از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت ۹۸ تعداد ۸۹۷۳ مبایعه نامه در شهر تهران به امضا رسیده بود. در حالیکه تعداد مبایعات از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت امسال ۳۷۲۴ فقره بوده که نشان می‌دهد قراردادهای خرید و فروش ۵۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اجاره نامه ها نیز در شهر تهران ۵۰ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در بازه زمانی اول فروردین تا نهم اردیبهشت سال گذشته ۹۶۰۹ اجاره نامه در تهران به امضا رسیده بود در حالی که این تعداد در همین بازه زمانی طی امسال ۴۷۸۹ فقره بوده است.

خسروی گفت: معاملات مسکن در اردیبهشت امسال نسبت به زمان شیوع کرونا (اسفند و فروردین) مقداری افزایش یافته اما از یکم تا نهم اردیبهشت امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک در کل کشور ۲۵ درصد و در شهر تهران ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. اجاره‌نامه‌ها نیز در کل کشور ۱۸ درصد و در شهر تهران ۲۸ درصد افت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها