رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498062

موسوی: سیروس عسگری چهارشنبه صبح در تهران/ تبادل او با فرد دیگری صحت ندارد

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام اینکه سیروس عسگری چهارشنبه صبح وارد تهران می‌شود، گمانه‌زنی‌ها درباره تبادل این دانشمند ایرانی با فرد دیگری را رد کرد.

پس از آنکه امروز محمدجواد ظریف از عزیمت سیروس عسگری دانشمند ایرانی از آمریکا به ایران خبر داد، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی اعلام کرد که عسگری انشاء‌الله صبح فردا (چهارشنبه) وارد تهران می‌شود.

موسوی عنوان کرده که عسگری با رایزنی‌های دیپلماتیک و تلاش دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شده است.
وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه عسگری مدتی به خاطر بیماری کرونا و نیز وضعیت پروازها در آمریکا، در این کشور ماندگار شده بود، گمانه زنی‌ها درباره تبادل او با فردی دیگر را صحیح ندانست و افزود: آزادی عسگری بر اساس تبرئه از اتهامات بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که عسگری ظرف دو سه روز آینده به کشور بازمی‌گردد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در صفحه اینستاگرامش از عزیمت سیروس عسگری دانشمند ایرانی بازداشت شده از آمریکا به ایران خبر داد و با انتشار یکی از پیام‌های توئیتریش که خواستار آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا شده بود، نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف توسط دادستانی آمریکا به کتمان حقیقت در گرفتن روادید، دور زدن تحریم‌ها و انتقال فناوری از آمریکا به ایران متهم و در حالی که از این اتهامات تبرئه شد، اداره مهاجرت آمریکا به بهانه نداشتن ویزا و حضور غیرقانونی در خاک آمریکا او را راهی زندان مخصوص افراد دیپورت شده کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها