رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498219

سرقت اطلاعات و اخاذی با ساخت اپل آیدی

ساعت24 -برخی فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات iOS با سوءاستفاده از ناآگاهی و اطلاعات خریداران، برای ساخت یک اپل آی‌دی، رقم‌های هنگفتی دریافت می‌کنند.

(تصاویر) مراسم رونمایی از محصول جدید اپل هشت در ساختمان جدید این شرکت
یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی و واقعی، چاپ کارت اپل آی‌دی در داخل کشور و انتساب آن به شرکت اپل است. با این حربه که ایمیل و پاسخ به سئوالات امنیتی در اختیار سازنده کلاهبردار اپل آی‌دی است و به غیر از نام کاربری و رمز، مابقی اطلاعات روی کارت غیرواقعی است، بنابراین پس از گذشت زمانی مشخص صادرکننده کارت اقدام به تغییر رمز می‌کند و آنطور که پلیس فتا هشدار داده، سایت‌های پشتیبان طراحی‌شده توسط کلاهبرداران یا ارایه‌دهندگان خدمات iOS، هنگام مراجعه کاربران، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.

کاربر آیفون و آیپد پس از قطع اتصال به سرویس‌ها و اطلاعات شخصی ذخیره‌شده در فضای ابری شرکت اپل، موفق به بازیابی رمز بر اساس ایمیل یا سوالات امنیتی نخواهد بود. وقتی کاربران گرفتار این مشکل می‌شوند، جهت بازیابی رمز عبور ناگزیر هستند به برخی فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات iOS مراجعه کنند و آنها از نداشتن آگاهی و اطلاعات خریداران سوءاستفاده کرده و برای ساخت یک اپل آی‌دی رایگان رقم‌های چند ده هزار تا چند صد هزار تومانی دریافت می‌کنند.

با توجه به این‌که کارکرد اپل آی‌دی باعث می‌شود کسی که این اپل آی‌دی را با توجه به سوالات امنیتی ساخته است، به تمامی اطلاعات iOS از طریق شبکه ابری (iCloud) دسترسی داشته باشد، پلیس فتا هشدار داده که کاربران به‌هیچ عنوان در خرید iOSها اقدام به خرید یا دریافت رایگان اپل آی‌دی از فروشندگان نکنند، زیرا برای دریافت Apple ID نیازی به پرداخت قیمت‌های غیرمعقول و دریافت کارت نیست، بلکه به رایگان از طریق فضای مجازی قابل ایجاد است.

البته در اقدام جدیدی که توسط اپل صورت گرفته است، ساخت اپل آی‌دی با شماره ایرانی امکان‌پذیر نیست. درواقع اپل برای افزایش امنیت حساب‌های خود، از کاربران هنگام ساخت حساب کاربری اپل یا همان اپل‌ آی‌دی، کد تایید می‌خواهد که دریافت این کد برخلاف معمول که از طریق ایمیل هم انجام می‌شد، نیازمند شماره تلفن است که با برقراری تماس یا پیامک این کد را ارسال کند.

اما از آنجایی که به دلیل تحریم‌های آمریکا، شماره ایران در لیست شرکت‌ اپل نیست، کاربران نمی‌توانند با وارد کردن شماره، کد تاییدی دریافت کنند. البته اقداماتی که علیه توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS در ایران و اپلیکیشن‌های ایرانی با تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران اتفاق افتاده، با وجود شکایت‌ها و اقدامات قانونی نتیجه‌ای نداده و باید دید مشکل شماره تلفن برای کاربران ایرانی، چطور به دست شرکت‌ها چاره‌ می‌شود.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها