رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498428

رعایت بهداشت کرونایی در بیش از ۶ هزار حوزه امتحانی کشور

ساعت24 -رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رعایت بهداشت کرونایی در۶ هزار و ۷۸۰ حوزه امتحانی کشوربه منظورحفظ سلامتی دانش آموزان اجرایی شد.

امتحان
خسرو ساکی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا درکرج با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی از امروز دراستان ها آغاز شده است، اظهارداشت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان و لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند درحوزه های برگزاری امتحانات، این تعداد حوزه درمقایسه با خرداد ماه سال گذشته ۵۸.۷ درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: امسال تعداد ۶۵٩هزار و۴۵۶دانش آموز به نحوی درامتحانات خود شرکت می کنند که با تقسیم بندی رشته تحصیلی دردو گروه تقریبا مساوی و در روزهای مجزا درحوزه امتحانی حاضر خواهند شد. دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک اعم از روزانه و بزرگسال در روزهای زوج درحوزه های امتحانی حضور پیدا می کنند.

دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های ادبیات وعلوم انسانی، علوم ومعارف اسلامی اعم از روزانه و بزرگسال، دانش آموزان جامانده سال سوم متوسطه نظری و فنی حرفه ای نظام قدیم و دوره پیش دانشگاهی در روز های فرد به حوزه های امتحانی مراجعه خواهند کرد.
ساکی با بیان اینکه کاهش ترددهای روزانه، امکان حفظ فاصله اجتماعی نیز بطور کامل در حوزه های امتحانی مهیا شده است ، افزود: دانش آموزان در تردد هنگام ورود و خروج به حوزه ها با ازدحام مواجه نخواهند شد.
وی یادآورشد: با بسیج کامل امکانات وهمکاری وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی استان ها، مراکز خدمات درمانی و نیز پایگاه های مقاومت بسیج فرهنگیان و دانش آموزی در سراسر کشور اقدامات لازم صورت پذیرفته است.
وی چینش هرصندلی به فاصله ۱.۸ تا ۲ متراز هرطرف با صندلی دیگر، آموزش عوامل برگزار کننده، نصب بنر و پوسترهای آموزشی و توجیهی، تهیه دستگاه تب سنج، برنامه گندزدایی روزانه فضا و تجهیزات و سطوح، تهیه وسایل و مواد ضد عفونی کننده و ذخیره سازی آنها به مقدار کافی، پیش بینی تجهیزات محافظتی برای برگزار کنندگان و نیز دانش آموزان نظیر ماسک را از دیگراقدامات انجام شده ذکر کرد.
رییس مرکز سنجش وپایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به تشکیل ستاد نظارت برگزاری امتحانات درادارات کل آموزش و پرورش و ستاد های استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و یادآورشد: دانش آموزان عزیز از روز شنبه ۱۷ خرداد با اطمینان خاطردرامتحانات شرکت کنند.
ساکی ادامه افزود: ازآموزش و پرورش مناطق و نواحی نیزخواسته شده با استفاده از رسانه های محلی و به نحو مقتضی آمادگی کامل حوزه های برگزاری امتحانات درشرایط فعلی را به اطلاع دانش آموزان و اولیا برسانند.
وی گفت: در طراحی سوالات و نحوه برگزاری امتحانات نیز شرایط خاص آموزشی امسال درنظر گرفته شده است.
با تقسیم بندی محتوای کتب درسی به دو بخشی که در مدرسه و با آموزش حضوری تدریس انجام شده است و بخشی که بصورت غیرحضوری و درمدرسه تلویزیونی و نیز با استفاده فضای مجازی و بستر سامانه شاد آموزش ها ادامه یافته است.طراحی سوالات انجام شده و دانش آموزان می توانند با

پاسخگویی به سوالات انتخابی که از هر ۲ بخش در اختیار آنان قرار می گیرد، امکان کسب نمره کامل را داشته باشند.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش البرزادامه داد: ارسال سوالات به حوزه های اجرا امسال نیز با استفاده از روش الکترونیکی انجام می شود و برگزاری امن امتحانات و صیانت از سوالات نیز از موارد بسیار با اهمیتی است که به آن توجه کافی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها