رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498480

نگرانی صهیونیست‌ها از شکست احتمالی "ترامپ" در انتخابات ۲۰۲۰: تنها ۶ ماه برای نابود کردن برجام فرصت داریم!

نواندیش نوشت: پمپئو چندی پیش در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل ‌شد.

پمپئو چندی پیش در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل ‌شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با محوریت گفتگو در مورد ایران، شیوع کووید-19 و الحاق کرانه باختری وارد به دیدار نتانیاهو رفت. اگر نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از عمیق تر شدن بحران در آمریکاحکایت دارند، صحت داشته باشد، ترامپ حالا حالاها با این بحران درگیر است، این شرایط فرصتی برای بنیامین نتانیاهو، شریک جدید وی بنی گانتز و به طور کلی اسرائیلی‌ها است.

به گزارش نواندیش، رسانه صهیونیستی هاآرتص با ابراز نگرانی از به قدرت رسیدن جو بایدن نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با محوریت گفتگو در مورد ایران، شیوع کووید-19 و الحاق کرانه باختری وارد به دیدار نتانیاهو رفت. اگر نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از عمیق تر شدن بحران در آمریکاحکایت دارند، صحت داشته باشد، ترامپ حالا حالاها با این بحران درگیر است، این شرایط فرصتی برای بنیامین نتانیاهو، شریک جدید وی بنی گانتز و به طور کلی اسرائیلی‌ها است.


جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ، که در بسیاری از نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش افتاده در صورت به قدرت رسیدن سیاستی مشابه با سیاست اوباما در قبال اسرائیل اتخاذ خواهد کرد. به همین خاطر پمپئو به عنوان یک مسیحی صهیونیست یا اوانجلیست احتمالا در دیدار هفته جاری خود از اسرائیل هشدار دهد که شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر به معنای از دست رفتن حمایت افرادی مثل خود او، پنس و کوشنر داماد ترامپ از اسرائیل است.


عواقب چنین تغییر و تحولی باید برای نتانیاهو کاملاً واضح باشد چرا که او پیش‌تر به خاطر می‌آورد که روابط‌ آمریکا و اسرائیل در دوران دموکرات‌ها چگونه بود. البته ترامپ می‌تواند در انتخابات مجددا پیروز شود، اما با توجه به شرایط فعلی آمریکا که با دو بحران بزرگ یکی در حوزه بهداشت عمومی که در نوع خود از زمان همه‌گیری آنفولانزا 1918 بی سابقه بوده و دیگر در حوزه اقتصادی که ناشی از همه‌گیری کرونا است دست و پنجه نرم می‌کند. با این اوصاف بسیاری از جمله خود پمپئو پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است تغییر بزرگی در راه باشد.


این تغییر تقریباً بلافاصله منجر به نابودی سیاست فشار حداکثری ترامپ در مورد ایران و تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای زمان اوباما خواهد شد. همزمان روی کارآمدن یک دموکرات به جای ترامپ می‌تواند به رد صریح برنامه‌های الحاق اسرائیل توسط آمریکا و فشار بیشتر برای رعایت حقوق فلسطینی‌ها شود.


با شکست ترامپ مطمئناً، تمام خیالپردازی‌های کوشنر مثل برنامه صلح خاورمیانه بر باد خواهد رفت. اگر نتانیاهو بداند که فقط شش ماه برای ضمیمه کردن سرزمین‌های فلسطینی یا بمباران مواضع ایران در سوریه به طور کلی فشار بر تهران زمان دارد، احتمالاً برای نابودی برجام فشار بیشتری بیاورد.


در چنین لحظه‌ای فقط باید امیدوار بود تا دولت ترامپ و اسرائیل بتوانند مانع به قدرت رسیدن بایدن شوند چرا که به قدرت رسیدن او خطر بزرگی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها