رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498496

وزیر راه و شهرسازی: خانه نخرید تا ارزان شود

ساعت24-وزیر راه وشهرسازی گفت: تا زمانی که خانه گران است متقاضیان نخرند و بهترین راهکار برای مقابله با گرانی نخریدن است.

محمد اسلامی گفت: بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تاثیر می گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند.

وی افزود: زمانی که قیمت یک کالا گران می شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است.

وی با بیان اینکه تمامی طرح های نیمه کاره مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۶۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده است، گفت: سالیانه به طور متوسط ۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری می شود و بخش عمده ای از این واحدها در مراحل نازک کاری و ساخت محوطه هستند.

اسلامی یادآور شد: ۶۶ هزار واحد مسکن مهر در مراحل اتمام کار از جمله فوندانسیون و اسکلت قرار دارد که برخی از آنها به دلیل مشکلات پیمانکاران باقی مانده که به زودی این واحدها هم به مرحله تحویل می رسد.

اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکل حقوقی در شهرهای مختلف باقی مانده است، گفت: به زودی با همکاری دستگاه های مختلف مشکلات ساخت این واحدها برطرف و سرعت ساخت این واحدها افزایش می یابد.

اسلامی همچنین درباره افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس، گفت: پرداخت این ۲۰ میلیون تومان مانع سوداگری و دلالی می شود و این افزایش قیمت مشمول متقاضیان اول و هدف واحدهای مسکن مهر نمی شوند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش سوداگری در این منطقه سعی شده با اجرای این طرح دلالی را در بازار مسکن مهر پردیس از بین ببریم.

اسلامی درباره مسکن ملی نیز گفت: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن و طی ۲ مرحله یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از طریق آن تمامی متقاضیان واقعی مسکن شناسایی شده اند و تنها تعداد انگشت شماری از متقاضیان مسکن در این طرح ثبت نام نکرده اند.

او با اشاره به اینکه از یک میلیون ۶۰۰ هزار متقاضی تنها ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: ما برای این متقاضیان پروژه مسکن و زمین در شهرهای مختلف تعریف کردیم و از ماه آینده هم واحدهای ساخته شده واگذار و اراضی در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف به افراد و سازندگان تحویل داده می شود. این طرح در قالب تفاهم نامه های سه جانبه بین نظام مهندسی کشور، دستگاه مجری یا سازنده و وزارت راه و شهرسازی، ساخت این پروژه واحدها انجام می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها