رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501831

کانالی که در انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیر گذار است

ساعت 24-دیپلمات های اروپایی باید بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دیپلماسی رفت و برگشت با ایران را از سرگیرند، زیرا در غیر اینصورت، هواداران سیاست تند در تهران کنترل بر دولت و اقتصاد این کشور را به طور گسترده ای در دست خواهند گرفت.

روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «هراس اروپا از افزایش تعداد هواداران مشی تند در ایران» نوشت:


سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیای کبیر موفق شده اند، موضع واحد خود را حفظ کنند و در خصوص حمایت از توافق هسته ای به توافق برسند. این کشورها با امریکا در زمینه اعمال تحریم ها و تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران مخالف هستند.

مشی اخیر در سیاست داخلی ایران در این راستا است که در صورت عدم ارائه ابتکار عمل های سیاسی جدید از سوی غرب، به تدریج از توافق هسته ای خارج شود. در صورتی که غرب پیشنهادی برای ایران نداشته باشد، هواداران مشی تند از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهند شد و تمامی تلاش خود را برای دادن پاسخ به غرب و امریکا در چارچوب مقاومت حداکثری به کار خواهند برد.

خروج امریکا از توافق هسته ای و رکود شدید اقتصادی در ایران باعث شده تا هواداران مشی تند محبوبیت بیشتری پیدا کنند. در حال حاضر، آنان سیستم قضائی، ارگان های قانون گذار، شورای نگهبان، زیر ساخت های مالی قدرتمند، بخش اعظم رسانه های گروهی دولتی و ارگان های امنیتی ایران را تحت کنترل خود دارند. این گروه تصریح می کند که رشد ایران به توانایی های خود منوط است و نه، تجارت با غرب.

این روزنامه با تاکید بر پیروزی مخالفان توافق هسته ای در ادامه گزارش خود نوشت: موفقیت مجدد جناح اصول گرا در ایران به این منوط است که آیا اروپا در دوره زمانی میان انتخابات ریاست جمهوری در امریکا و ایران، کانال دیپلماسی ایجاد کند، یا خیر. چنین کانالی می تواند، بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران تاثیر گذار باشد. احتمال دارد، هدف از دیپلماسی رفت و برگشتی اروپا، عقد توافق موقتی در رابطه با مساله هسته ای میان واشنگتن و تهران باشد.

گاردین در نهایت به اروپایی ها توصیه کرده است که در صورتی که سه کشور اروپایی تلاش های خود را با روسیه و چین هماهنگ کنند، شانسشان برای موفقیت بیشتر خواهد شد. در ازای تلاش های تهران، قدرت های اروپایی باید بسته اقتصادی باب طبعی را برای ایران فراهم کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها