رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501895

افزایش نگرانیها از احتمال تقلب انتخاباتی توسط ترامپ

ساعت 24-در آمریکا نگرانی‌ها از احتمال خودداری رئیس‌جمهور این کشور از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شدت گرفته است.

style="text-align:justify"> نگرانی‌ها در آمریکا از احتمال امتناع «دونالد ترامپ» از کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان‌ماه) شدت گرفته است.

این نگرانی‌ها در پرتو شواهد روزافزونی که نشان می‌دهند تنها دغدغه ترامپ را در تصمیم‌گیری‌ها، مخالفت‌ها و موافقت‌هایش حفظ وجهه شخصی تشکیل می‌دهد قوت گرفته‌اند.

چند هفته پیش، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود چنانچه ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد، ارتش او را از کاخ سفید خارج خواهد کرد.

روزنامه یواس‌ای‌تودی در همین راستا امروز دوشنبه با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشته اکثریت مردم آمریکا مناقشه در نتیجه انتخابات را نامناسب می‌دانند.

این روزنامه نوشته ۶۷ درصد از مردم آمریکا گفته‌اند امتناع ترامپ از خروج از قدرت در صورت باخت در انتخابات را نامناسب می‌دانند.

«یواس‌ای‌تودی» نوشته ترامپ در روزهای گذشته با توجه به قصد اکثر ایالت‌ها برای برگزاری انتخابات به صورت ایمیلی شائبه احتمال تخلف در انتخابات را مطرح کرده است. ترامپ در توئیتی شب گذشته، این روش رأی‌گیری را «فاسدترین نوع انتخابات در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش ضمن اظهار اینکه معتقد است «دونالد ترامپ» در صورت باخت در انتخابات نتیجه را خواهد پذیرفت احتمال خودداری او از خروج از قدرت را هم رد نکرد.

پلوسی گفت وضعیت ایده‌آل برای دموکرات‌ها این خواهد بود که «جو بایدن»، نامزد این حزب در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف زیاد ترامپ را شکست دهد تا او نتواند نتیجه را زیر سوال ببرد.

او گفت: «من معتقدم که او درک خواهد کرد که سمتی که در اختیار گرفته او را ملزم به کناره‌گیری می‌کند. با در نظر داشتن این، برای هر چیزی آماده باشید. امید بهترین‌ها را داشته باشید، اما آماده بدترین‌ها باشید.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها