رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 501909

مکرون: حضور نظامی ترکیه در لیبی «مجرمانه» است

ساعت 24-رئیس جمهور فرانسه طی اظهارنظری گفت که حضور نظامی ترکیه در لیبی «مجرمانه» است.

style="text-align:justify">به گزارش بارونز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که در آلمان بسر می‌برد، طی اظهاراتی حضور ترکیه در لیبی را «مجرمانه» خواند و تاکید کرد که آنکارا در قبال درگیری‌های لیبی «مسئولیت جنایی» بر عهده دارد.

مکرون در جمع خبرنگاران در برلین گفت: «آنکارا به توافق قدرت‌های خارجی در اوایل سال جاری برای پایان دادن به مداخلات و احترام به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بی‌توجه است».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «آنکارا جنگجویان را از سوریه وارد لیبی کرده است».

امانوئل مکرون در ادامه این را هم گفت که: «فکر می‌کنم این یک مسئولیت تاریخی و جنایی برای کشوری است که ادعا می‌کند عضو ناتوست».

در حالی که ترکیه از سوی برخی کشورها متهم به نقض تحریم تسلیحاتی لیبی و دخالت مستقیم در بحران این کشور است، آنکارا هم تصریح کرده که پاریس حمایت‌های غیرمستقیم خود را متوجه خلیفه حفتر کرده است. دولت وفاق ملی لیبی در همین رابطه تاکید کرده که کشورهای عربی نظیر عربستان، مصر و امارات حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی را متوجه نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر کرده‌اند. دولت قانونی لیبی این را هم گفته که برخی از کشورهای عربی به ارسال تروریست‌های تکفیری در حمایت از حفتر اقدام کرده‌اند.

مکرون پیش از این هم بارها ترکیه را به خاطر عملکرد این کشور در لیبی مورد انتقاد قرار داده بود. مکرون اعلام کرده بود که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی آغاز کرده است.

در همین باره و در امتداد بحران لیبی، قاهره ضمن ابراز نگرانی از نقش ترکیه در لیبی، تاکید کرده که اگر مصر از امنیت مرز غربی خود ابراز نگرانی کند، مستقیما وارد درگیری نظامی در لیبی خواهد شد.

دولت وفاق ملی تحت حمایت‌های گسترده نظامی ترکیه توانسته طی ماه‌های اخیر موفقیت‌های خوبی را در درگیری‌های نظامی کسب کند.

حاشیه شهر طرابلس، پایتخت لیبی و سواحل غربی این کشور از جمله مناطقی است که اخیرا از سیطره نیروهای تحت امر حفتر خارج شده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها