رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502182

پنتاگون: مدرک قابل استنادی درباره فعالیت شرورانه روسیه در افغانستان وجود ندارد

ساعت24-با شدت گرفتن جنجال‌ها درباره گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر تعیین پاداش مالی روسیه برای طالبان جهت کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان، وزیر دفاع آمریکا گفت که مدرک قابل استنادی درباره این ادعا وجود ندارد.

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر اینکه مدرک قابل استنادی درباره اقدام روسیه در تشویق طالبان به کشتن نیروهای آمریکایی وجود ندارد، به نیروهای نظامی ایالات متحده اطمینان داد که او تهدیدها علیه پرسنل ارتش را جدی می‌گیرد.

با تشدید جنجال‌ها درباره خبر ادعایی رسانه آمریکایی درباره تحرکات روسیه در افغانستان و ارائه پیشنهاد جایزه مالی برای طالبان جهت هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی، مارک اسپر وزیر دفاع این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پیام توییتری خود نوشت: «می‌خواهم به همه اعضای نیروهای مسلحمان اطمینان بدهم که ما هر گونه تهدید بالقوه علیه پرسنل نظامی ایالات متحده را جدی تلقی می‌کنیم».

رئیس پنتاگون تصریح کرد: «اگرچه وزارت دفاع (آمریکا) هیچ مدرک قابل استنادی تا کنون درباره ادعاهای اخیر در خصوص فعالیت شرورانه پرسنل روسیه علیه نیروهای ایالات متحده وجود ندارد، من می‌خواهم به همه اعضای نیروهای مسلحمان اطمینان بدهم که ما هر گونه تهدید بالقوه علیه پرسنل نظامی ایالات متحده را جدی تلقی می‌کنیم».

مارک اسپر افزود: «علاوه بر این، سلسله فرماندهی (ارتش) و من کاملا به تضمین فراهم شدن بهترین اطلاعات، تسلیحات، تجهیزات، تاکتیک‌ها و همه اختیارات ضروری برای نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد متعهد هستیم تا آنها بتوانند با تهدیداتی که شاید برای تضمین ایمنی و موفقیت ماموریتشان با آنها مواجه شوند».

نیویورک تایمز جمعه هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد و برای این کار پاداش مالی تعیین کرد.

به ادعای این روزنامه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را نیز در جریان این اقدام روسیه قرار داده‌ بودند.

این خبر با واکنش‌های تند ترامپ و همچنین مقام‌های روسیه روبرو شد و آنها قویا این گزارش را رد کرده‌اند اما مقام‌های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار توضیحات سران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شدند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها