رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502545

دستورات مهم رئیس‌جمهور: رستوران‌ها تخلف کردند، بسته شوند /ماسک زدن از فردا اجباری است /از نیروی انتظامی و بسیج کمک گرفته شود

ساعت24-رئیس جمهور گفت: مسافرت‌ها باید کاهش یابد و به حد ضرورت برسد. اگر احساس خطر می‌کنیم و در شرایط هشدار هستیم، می‌توانیم برخی محدودیت‌ها را برای مدت کوتاهی برگردانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این مهم است که ما مشاغل را مدنظر قرار دهیم. اگر رستورانی همه اصول و پروتکل‌ها را رعایت کند، باید اجازه دهیم که کارش را انجام دهد. اگر رستورانی رعایت نمی‌کند، باید تذکر دهیم و اگر دوباره رعایت نکرد، باید آن را برای مدت یک هفته تا ۱۰ روز ببندیم تا موظف باشد اصول بهداشتی را رعایت کند.

وی تصریح کرد: هر سه گروه خدمت دهنده، خدمت گیرنده و مکان خدمت باید مورد پایش باشد. مکان خدمت باید بهداشتی باشد و پروتکل را رعایت کند، خدمت دهنده که خود کاسب است و خدمت گیرنده هم مردم هستند. هر سه این گروه باید مراعات کنند تا از این شرایط سختی که داریم، عبور کنیم.

روحانی تاکید کرد: مسافرت‌ها باید کاهش یابد و به حد ضرورت برسد. اگر احساس خطر می‌کنیم و در شرایط هشدار هستیم، می‌توانیم برخی محدودیت‌ها را برای مدت کوتاهی برگردانیم.

وی گفت: حساسیت مردم نباید کاهش بیاید. متاسفانه کرونا مدتی آرام شده بود و مردم فکر کردند دوره آن تمام شده و احساس خطر از بین رفت. این احساس خطر باید برگردد و پروتکل‌ها رعایت شود.

رئیس قوه مجریه افزود: من به کمیته بهداشتی و اجتماعی و امنیتی می‌گویم که برای کسانی که بیماری را مخفی می‌کنند، فکری بکنند و طرحی بیاورند تا تصویب کنیم. مخفی کردن بیماری تجاوز به حقوق دیگران است.

روحانی اجرای اصول بهداشتی و دستور العمل‌ها را نیازمند به ضمانت اجرا دانست و گفت: در ادارات رعایت اصول راحت‌تر است و ما با یک مصوبه می‌توانیم اصول را اجرایی کنیم، در حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس آقای وزیر کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و هر کجا که نیاز بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی الزامی است بنابراین دستگاه‌های مسئول با استفاده از توان خود و عدم ارائه خدمت به کسانی که ماسک ندارند تلاش کنند تا ماسک توسط همه استفاده شود زیرا استفاده از ماسک یکی از موثرترین اقدامات مقابله با کرونا است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها