رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502753

همتی از فراخوان برای توضیح دادن خبرداد

آنها که ارز برنگردانده اند در مرز امنیتی وقضایی شدن

ساعت 24- رسیدن قیمت هردلار آمریکا به 22هزار تومان یکی از دلیل های پرسش بیش از 100 نفر از اعضای مجلس یازدهم از رییس جمهور حسن روحانی است که یکشنبه به هیات رییسه مجلس داده شد و این به معنای فشار بیشتر به دولت درباره جهش بلندنرخ ارز به دولت است.

عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی
dir="RTL">رییس دولت نیز فشار به رییس بانک مرکزی را افزایش داده و در آخرین نقطه این عبدالناصر همتی است که به صادرکنندگان اخطار کرد ه است مهلت برگرداندن ارزهای صادراتی تمدید نمی شود و صادرکنندگان از فردا دوشنبه در گروههای ده نفره برای توضیح دان فرا خوانده می شوند. همتی رییس بانک مرکزی در یاد داشت خود نوشته است صادرکنندگان تکیه گاه اصلی ارز آوری کشور هستند، فرصت برای برگرداندن میلیاردها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می یابد. این فرصت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.از فردا ،باهماهنگی بانک مرکزی ،قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادر کنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده اند، در لیست های ده نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می شوند.

همتی همچنین یاد اوری کرده است تأکید می کنم،بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه اقتصادی کشور اعمال خواهد کرد. بانک مرکزی یک بار در مهرماه سال 97 توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دوسال برای فروش دلارهای 19 هزار تومانی خود معطل ماندند.امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به شدت افزایش پیداکرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح پشت‌پرده افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر تأکید کرد: خبرهای مثبت ازآزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روندتأمین ارز رامتحول خواهد کرد. عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درنوشته اش وضعیت بازار ارز را درکانون توجه قرارداده و پشت پرده گرانی ارز در روزهای اخیر را تشریح کرده است. اونوشته است ،قبلاًهم تأکید کرده ام،تلاطم این روزهای بازار،عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع شده ماههای قبل،وافزایش عرضه درنیما تعدیل خواهد شد.گزارش های خوبی ازافزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده های نفتی وصادرات غیرنفتی وخبرهای مثبت ازآزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روندتأمین ارز رامتحول خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها