رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503180

وام کرونایی رانندگان برون‌شهری به کجا رسید؟

ساعت24-مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تسهیلات شش میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری همچنان با مشکلاتی مواجه است و با وجود اینکه پیشرفت هایی در کار حاصل شده برخی از بانک ها کارشکنی می‌کنند.

درپی شیوع ویروس کرونا کاهش حدود ۸۰ درصدی سفرهای جاده ای مردم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی) رانندگان برون شهری این وسایل نقلیه با ضرر و زیان بسیاری ناشی از کاهش مسافر در ایام مسافر و پس از آن مواجه شدند. نهایتا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی ستاد مقابله با کرونا برای این رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شد تا خسارات ناشی از شیوع این ویروس به گونه‌ای برای این مشاغل جبران شود.

تصویب این تسهیلات در حال در خرداد ماه امسال صورت گرفت و قرار شد در ماه جاری پرداخت شود که همچنان این اتفاق نیافتاده است.

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این باره به ایسنا گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده در حال پیگیری و پرداخت به برخی رانندگان است اما سرعتی که مد نظرمان بود تا رانندگان بتوانند در تیر ماه تسهیلات خود را دریافت کنند وجود ندارد و مشکل در سامانه کارا وجود دارد.

وی افزود: در این راستا برخی از بانک ها کارشکنی می کنند در حالیکه مصوب شده بود بانک های عامل باید چک و سفته را به عنوان تضامین قبول کنند.

وی ادامه داد: برخی موانع تا حدودی در این راستا برطرف شده اما از وزارت کار و دیگر دستگاه های متولی می خواهیم مشکلات و موانع را برطرف کنند و مشکل کندی سامانه کارا را حل کنند. چرا که راننده آسیب در کرونا همچنان با مشکل مواجه است و هر چه سریع‌تر این تسهیلات را دریافت کند برای زندگی او بهتر است. این در حالیست که ماه از نیمه گذشته و هنوز بسیاری از رانندگان تسهیلات خود را دریافت نکرده اند.

باقرجوان اظهار کرد: بانک های عامل باید بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنند و نظرات خود را در این زمینه اعمال نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها