رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503227

بن سلمان علیه پسرعموی خود لیستی از اتهامات آماده کرده است

ساعت 24 -روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که ولی‌عهد سعودی برای حذف رقیب و عموی خود محمد بن نایف، لیستی از اتهامات را علیه او تهیه کرده است.

style="text-align:justify"> روزنامه واشنگتن پست آمریکا در مطلبی نوشت که محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی لیستی از اتهامات علیه محمد بن نایف، پسر عمو و ولی‌عهد برکنار شده آماده کرده است.

این روزنامه دیروز سه‌شنبه نوشت که کمیته مبارزه با فساد به ریاست محمد بن سلمان لیستی تهیه کرده که به زودی محمد بن نایف را به فساد و خیانت متهم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور ولی‌عهد سابق سعودی را ملزم به پرداخت 15 میلیون دلار آمریکا خواهد کرد. بر اساس ادعای کمیته مبارزه با فساد سعودی، بن نایف این مبلغ را طی زمانی که بر برنامه‌های کمیته مذکور در وزارت کشور نظارت داشت، از طریق شبکه‌ای از شرکت‌ها و حساب‌های خصوصی اختلاس کرده است.

واشنگتن پست برای تهیه گزارش خود به اطلاعاتی از منابع سعودی و آمریکایی استناد کرده است.

محمد بن نایف پیشتر زمانی که وزیر کشور عربستان سعودی بود، بر کمیته مبارزه با گروهک القاعده در ریاض نیز نظارت داشت.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، حامیان بن نایف اتهام‌های مطرح شده علیه او را رد کرده و آن را دروغ می‌داند.

محمد بن نایف سال ۲۰۱۷ به همراه ده‌ها تن از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی مهم سعودی به اتهام فساد و خیانت به وطن بازداشت و در هتلی واقع در ریاض حبس شدند.

طی ماه‌های گذشته برخی از منابع نزدیک به خاندان سعودی فاش کردند که محمد بن سلمان، محمد بن نایف را به همراه «احمد بن عبدالعزیز»، عمویش بازداشت کرده است.

این دو شخصیت در بین شاهزاده‌های سعودی و شهروندان عربستانی از محبوبیت زیادی برخوردارند و محمد بن سلمان، آن دو را رقیب قدرت‌گیری و رسیدن به تخت پادشاهی عربستان می‌داند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها