رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503579

تعزیرات: ۵۹ عنوان تخلف به روز رسانی میشود

ساعت 24-سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به افزایش هزینه تخلف و ضمانت اجرای عدم تکرار تخلف گفت: ۵۹ عنوان تخلف به روز رسانی می‌شود.

سید یاسر رایگانی روز شنبه در نشست خبری افزود: پس از درخواست و پیگیری که از سوی وزیر دادگستری از سال ٩٧ در هیات دولت مبنی بر اصلاح ماده ٢٨ قانون مجازات اسلامی مطرح شد، در اردیبهشت سال جاری این ماده توسط مجلس شورای اسلامی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این ماده اصلاحی آمده است: «کلیه مبالغ مذکور در قانون و سایر قوانین از تاریخ تصویب آنها در مورد تمام جرایم و تخلفات از جمله مجازات نقدی به تناسب تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی هر سه سال یک بار به پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب هیأت وزیران تعدیل و در مورد احکامی که بعد از آن صادر می شود، لازم الاجرا است.»

رایگانی گفت:‌ پس از مکاتبه وزارت دادگستری با همه دستگاه‌هایی که قوانین خاص دارند، در خصوص به روز نبودن جریمه تخلفات به ۵٩ عنوان تخلف و جرایم رسیدیم که تخلفات و جرایم به روز نبود؛ این موارد در هیات دولت مطرح و مقرر شد پس از بررسی در کمیسیون لوایح دولت تا هفته آینده در هیات دولت مصوب شود که گام بلندی برای بازدارندگی ارتکاب تخلفات است.

رایگانی درباره مهمترین قوانینی که اصلاح شده، گفت: قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ١٣۶٧ مجمع تشخیص مصلحت نظام از ماده یک تا ۴٠ به روز می شود. به عنوان نمونه، جریمه پنج هزار تومانی گران‌فروشی دارو از ٩٣٠ هزار تا ١٨ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان به روز می شود.

وی افزود: مواد ۶، ٨، ١٢ و ١٣ قانون تعزیرات حکومتی مصوب ١٣۶٧ مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه پرونده های صنفی در زمینه عدم صدور فاکتور، درج قیمت و گران‌فروشی ها نیز اصلاح شد و میزان جرایم این تخلفات به روز شده است.

رایگانی اظهار داشت: قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب ١٣۶٩ مجلس شورای اسلامی همچنین کتاب پنج قانون مجازات اسلامی درخصوص تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ١٣٧۵ مجلس شورای اسلامی و قدیمی ترین قانونی که در این ۵٩ عنوان تخلف اصلاح شده، قانون مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی مصوب ١٣١۵ مجلس شورای ملی است.

تشکیل بیش از ١٣۵ هزار پرونده در تعزیرات

سخنگوی تعزیرات درباره عملکرد این سازمان از ابتدای سال جاری تا ١۵ تیر ماه گفت: ١٣۵ هزار و ٢٠٨ پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، دارو، درمان و قاچاق کالا و ارز در تعزیرات تشکیل و برای ١١٩ هزار و ٩٠۴ پرونده حکم صادر شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری متخلفان به پرداخت ١٨ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

رایگانی اضافه کرد: در همین بازه زمانی، ٩۴ هزار و ١٣٧ پرونده به بخش اجرای احکام در حوزه های کالا و خدمات، بهداشت، دارو، درمان و قاچاق کالا و ارز وارد شده و ٨١ هزار و ٨١٨ پرونده اجرای حکم و مختومه شدند.

سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: در مجموع متخلفان به پرداخت ٨٠٧ میلیارد تومان در این پرونده ها در حق دولت و ٢۶ میلیارد تومان در حق شاکی خصوصی محکوم شدند که ١۶۵ میلیارد تومان از این مبالغ تاکنون وصول شده است.

تشکیل بیش از ۶۵۰۰ پرونده در حوزه مقابله با کرونا

رایگانی درباره طرح نظارتی سلامت محور مقابله با بیماری کرونا گفت: از ابتدای سال جاری تا ١۵ تیر ماه ۶۵۴۵ پرونده در این خصوص تشکیل شده که ۵۶۴۰ حکم صادر شده و فقط ١۴۵ پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد.

وی ادامه داد: متخلفان به پرداخت ٧۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند و با عملکرد ٨۶ درصدی در این زمینه هزار و ١۵۴ پرونده در حال رسیدگی است.

رایگانی تصریح کرد: در این بازه زمان هشت میلیون و ٩٣۶ هزار عدد ماسک، ۵۶۶ هزار لیتر الکل و مشتقات، ٧۵ میلیون و ۴۶١ هزار جفت دستکش یکبار مصرف و ۶٨ هزار عدد روپوش بیمارستانی در گشت‌های مشترک کشف شده که بیشترین کشفیات مربوط به استان های قم، آذربایجان غربی و فارس است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها