رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503655

ریابکوف: عواقب اشتباهات آمریکا جبران‌ناپذیر شده‌اند

ساعت 24-معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از معاهده منع منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت، عواقب اشتباهات واشنگتن جبران‌ناپذیر شده‌اند.

style="text-align:justify"> «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، عواقب اشتباهات متعدد آمریکا جبران‌ناپذیر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ریابکوف در مصاحبه‌ای گفت: «آمریکا اشتباهات متعددی را مرتکب شده است که عواقب آن‌ها جبران‌ناپذیر هستند. اولین اشتباه بزرگ خروج یک‌جانبه واشنگتن از معاهده INF است. مشهود است که بازگشت به این سند که به مدت چند دهه اساسی محکم برای امنیت اروپا بود، دیگر ممکن نیست».

این دیپلمات روز افزود، اشتباه بزرگ دیگر، «سهل‌انگاری آمریکا در قبال مسائل حقوق بشری»، به‌ویژه امتناع از همکاری در خصوص بازگرداندن شهروندان روسی محاکمه شده «به دلایل ساختگی» است.

ریابکوف افزود: «می‌خواهم به اشتباه خود نیز اعتراف کنم: ظاهراً این‌که شرکای آمریکایی ما تا چه حد می‌توانند در دنبال کردن تعصبات و کلیشه‌هایشان پافشاری داشته باشند، دستکم گرفته‌ام. باید با انرژی بیشتری در سطوح مختلف تلاش می‌کردیم و به این تلاش ادامه خواهیم داد».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته (جمعه) هشدار داد که خطر وقوع تقابل و رویارویی هسته‌ای در جهان نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است.

لاوروف با اشاره به خروج آمریکا از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) با روسیه، گفت امنیت جهانی کاهش پیدا کرده زیرا واشنگتن مشغول از بین بردن نظام کنترل تسلیحاتی در جهان است.

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف درباره معاهده هسته‌ای جدید با آمریکا نیز اظهار داشت که سرنوشت پیمان «استارت جدید» از همین الان مشخص است زیرا واشنگتن نمی‌خواهد آن را تمدید کند.

پیمان نیو استارت در سال ۲۰۱۰ توسط «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها