رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503763

خبرهای مهم فرمانده هوانیروز از دسترسی ارتش به موشک‌های Fire&Forget«شلیک‌کن-فراموش کن»/بزودی به موشک‌های ۲۰ و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم کرد

ساعت 24-فرمانده هوانیروز ارتش گفت: آمریکایی‌های که با پیروزی انقلاب اسلامی که از ایران رفتند فکر می‌کردند که ایران توان استفاده و اورهال بالگردها را ندارد؛ در حالی که هوانیروز در دوران دفاع مقدس با انجام ۵۰۰ هزار ساعت پرواز نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشتند.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ٢٢ تیرماه در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه این یگان که در ستاد هوانیروز برگزار شد، با درود و سلام به امام خمینی (ره) و شهدا اظهار کرد: هر ساله همزمان با عملیات مرصاد ما با حضور در نماز جمعه در این باره صحبت می‌کردیم، ولی امسال ویروس کرونا مانع شد. این عملیات یک عملیات خاص بود. محور دیگر؛ رژه ١٩ تیرماه ۵٨ که با حضور هوانیروز ارتش در برابر حضرت امام راحل در مقطعی که صحبت‌های انحلال ارتش مطرح بود، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: اهمیت این رژه این است که بالگردهای حاضر در هوانیروز ارتش به طور مسلح و با تجهیزات کامل در برابر حضرت امام رژه رفتند که نشان از اعتماد ایشان به ارتش بود. باید به این نکته توجه کرد که هر کدام از بالگردهای کبرای مسلح قادر است تا یک شهر را ویران کند؛ البته امام دوباره دستور دادند که این بالگردها رژه بروند.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اهمیت نقش هوانیروز در مقابله با ضد انقلاب در کردستان گفت: نقش هوانیروز در خاموش کردن فتنه ضد انقلاب در اوایل کردستان نیز نقش مهمی داشت و شهید کشوری هم نخستین پرواز در شب را در این عملیات‌ها انجام داد. آمریکایی‌ها که با پیروزی انقلاب اسلامی که از ایران رفتند فکر می‌کردند که ایران توان استفاده و اورهال بالگردها را ندارد؛ در حالی که هوانیروز در دوران دفاع مقدس با انجام ۵٠٠ هزار ساعت پرواز نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشتند.

وی با اشاره به عملیات نظامی منافقین علیه کشورمان اظهار کرد: خیانت منافقین به کشور ما را هیچ کس تا کنون انجام نداده؛ هوانیروز در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی دستاوردهای بسیار خوبی داشته، عنوان کرد: ما امروز در این یگان به موشک‌های Fire&Forget (شلیک‌کن-فراموش کن) با برد ۸.۵ کیلومتر دست یافته‌ایم و در آینده این برد به ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر هم خواهد رسید.

وی‌ با بیان اینکه هوانیروز بزرگ ترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت ۶ ساعت انجام داد، گفت: از اقدامات رزمی تا تخلیه مجروح در این رزمایش انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز ما در هوانیروز ۴۳۵ نوع قطعه در تعداد ۶ هزار تیراژ ساخته‌ایم، گفت: هوانیروز در ۴ نقطه کشور از برادران عزیزمان در ارتش، سپاه پاسداران و هنگ مرزی در مرزهای کشور پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام داد اظهار کرد: هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس ۲ هزار نفر نیرو جابجا کرد. هوانیروز امروز به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها