رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503801

واکنش مادورو به ادعای ترامپ درباره رخ دادن اتفاقی مهم در ونزوئلا

ساعت24-رییس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن اتهامات ترامپ و دولت وی درباره این کشور، ادعاها و رفتارخصمانه او را با مداخلات نظامی پیشین آمریکا در ویتنام و عراق مقایسه و این ادعاها را واهی و دروغین عنوان کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری اسپانیایی ائوروپا پرس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در مراسمی در کاراکاس با اشاره به حضور دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا، سخنان وی را تقلا برای جلب بخشی از اعتبار از دست رفته خود نزد مردم کشورش دانست.

مادورو این سخنان را در پاسخ به ادعاهای ترامپ برای پایان دادن به «سوسیالیسم» در ونزوئلا، کوبا و آمریکا ابراز کرد. ترامپ در دیدار از ایالت کرونا زده فلوریدا، با ادعای اینکه برای ونزوئلا و دوستانمان در کوبا خواهیم جنگید، اطمینان داده بود که کوبا و ونزوئلا را کاملا تحت کنترل داریم.

همچنین ترامپ طی مصاحبه ای در روز جمعه با شبکه اسپانیایی زبان تِلِموندو، پس از ابراز تردید درباره حمایت از رهبری گوایدو در ونزوئلا، برای گرفتن موضع قوی و کنترل شده در این رابطه که ظاهراً در هفته های اخیر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته، اعلام آمادگی کرد و اطمینان داد که آماده گفت و گو با نیکلاس مادورو است. ترامپ به همین مناسبت افزود: با وجود اینکه به نظر می رسد گوایدو فرد منتخب است اما ظاهراً در حال از دست دادن قدرت است.

از سخنان روز جمعه ترامپ استنباط می شود که دولت وی با وجود اینکه به شدت به دنبال یافتن گزینه های مناسب برای انتقال قدرت در ونزوئلاست، گوایدو را به عنوان یک گزینه ضمنی و نه قطعی برای دستیابی به تحولات مذکور در نظر گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه تلموندو نوتیسیاس نیز گفت: اتفاقی در ونزوئلا روی خواهد داد که آمریکا تا حد زیادی پشت آن خواهد بود، اما این‌که دقیقا چه اتفاقی قرار است بیفتد را افشا نکرد.

ترامپ مدعی شد، به وضعیت مردم ونزوئلا توجه دارد و از هر شخصی که مردم این کشور انتخاب کنند از او به عنوان رهبر ونزوئلا حمایت خواهد کرد.

همچنین «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز ادعا کرده بود «ونزوئلا کشور مواد مخدر است که با رژیم فاسد و نامشروع اداره می شود»

«خورخه آرّئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز، در واکنش به این ادعاهای موهوم و با اشاره به وعده پوشالی ترامپ مبنی بر جنگ بخاطر ونزوئلا و کوبا گفت: ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۱۷، با تحریم های ظالمانه علیه کشور جزیره کارائیب و با نقض حقوق بشر، در جهت عکس رویکرد سیاسی سلف خود «باراک اوباما» در جهت ایجاد روابط نزدیک بین واشنگتن و هاوانا، عمل کرده است.

وی تصریح کرد: کاخ سفید در بین هجمه های سنگین خود علیه ونزوئلا، به عنوان بخشی از این حملات برنامه‌ریزی شده، این کشور آمریکای جنوبی را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده است.

آمریکا با وجود گزارش سازمان ملل که ونزوئلا را به عنوان چهارمین کشور در زمینه توقیف و نابودی آزمایشگاه‌های مواد مخدر اعلام کرد، همچنان بر ادامه چنین اتهاماتی اصرار دارد.

هفته گذشته ارتش ونزوئلا در شامگاه هشتم جولای، هواپیمای آمریکایی حامل مواد مخدر را در حال ورود به حریم هوایی کاراکاس شناسایی و سرنگون کرد.

تلویزیون ونزوئلا پیش‌تر ویدیویی از اعترافات یک نظامی سابق آمریکایی منتشر کرد که در آن، این نظامی گفته بود با یک شرکت امنیتی در ایالت فلوریدا قرارداد بسته است تا گروهی از معارضان ونزوئلایی را با هدف تصرف فرودگاه کاراکاس و اسیر کردن مادورو در کلمبیا آموزش دهد.

مادورو در پایان، اعلام کرد که در روزهای آتی نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا مانوری نظامی برای تحکیم حاکمیت و صلح ونزوئلا انجام خواهد داد.

ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا، واقع در فلوریدا، یکی از ۹ فرماندهی یکپارچه رزمی ایالات متحده آمریکا در وزارت دفاع آمریکا است. این فرماندهی موظف به ارائه برنامه‌ریزی برای رخدادهای آینده عملیات و همکاری امنیتی در آمریکای مرکزی و جنوبی، کارائیب، آب‌های سرزمینی آن‌ها و نیروی محافظ منابع نظامی آمریکا در این مکان هاست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها