رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503982

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

ساعت 24 - رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، خودرو، باطل شدن بن کالا و ... قصد هدایت شما به دستگاه خود پرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را دارند که قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست‌های آن ها اعتماد نکنید.

style="text-align:justify">رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، خودرو، باطل شدن بن کالا و ... قصد هدایت شما به دستگاه خود پرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را دارند که قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست‌های آن ها اعتماد نکنید.

سرهنگ "سعید بالش زر " افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و بیماری کرونا، اکثر شهروندان در تکاپوی خرید و فروش به طرق مختلف می باشند که احتمال وقوع کلاهبرداری در بستر سایت‌های دیوار و شیپور، افشای رمز عبور کارت بانکی هنگام استفاده از دستگاه پوز بانکی فروشگاه ها، کشاندن شهروندان پای دستگاه خودپرداز به بهانه‌های مختلف ( کارت به کارت) و ... توسط کلاهبرداران متصور بوده و در حال افزایش است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری کهگیلویه و بویراحمد، وی تصریح کرد: از شهروندان عزیز می‌خواهیم هشدارهای زیر را جدی بگیرند.

- به پیامک های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

- اگر قرار است هر گونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما این هم صورت خواهد گرفت.

- اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی ( cvv۲ )، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچکس قرار ندهید.

- به هشدار هایی که در اغلب خودپرداز ها توسط بانک‌های مختلف ارائه می شود حتماً دقت فرمایید، پس مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشید.

- در خصوص استفاده از کارت های بانکی نیز لازم است هنگام استفاده از کارتخوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن بکوشید.

به هیچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.

- افراد بی‌سواد از دادن کارت عابربانک خود و رمز آن به افراد ناشناس جهت دریافت وجه به جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های بعدی خودداری نمایند.

- برخی کلاهبرداران پس از فریب سوژه های خود و کشاندن آن ها به باجه عابر بانک، انتخاب زبان انگلیسی را در ابتدا پیشنهاد می کنند که مخصوص افراد ناشناس با زبان انگلیسی بوده و از این طریق شروع به کلاهبرداری می نمایند. پس مراقب باشید.

- در خصوص خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی از جمله دیوار و شیپور و ... از صحت معامله اطمینان و تا زمان تحویل کالا به شما از پرداخت وجه خودداری و یا در صورت فروش کالا ابتدا و جه آن را دریافت نمایید. و به صرف واریز وجه از طریق تلفنبانک و غیره اعتماد ننموده و حساب خود را بررسی نمایید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها