رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504098

پارلمان لیبی دست به دامان مصر شد

ساعت 24-به دنبال اعلام ترکیه مبنی بر تدارکات برای آغاز عملیات نظامی در شهر استراتژیک "سرت" که عبدالفتاح سیسی آن را "خط قرمز " کشورش خوانده بود، پارلمان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در این کشور شد. در همین حال معاون رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی نیز خواستار ازسرگیری روند سیاسی در این کشور جنگ زده شد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، پارلمان طبرق وابسته به نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر خواستار مداخله نظامی نیروهای مسلح مصر در لیبی شد. این پارلمان در بیانیه‌ای به نیروهای مسلح مصر اجازه داد که در صورت مشاهده خطری علیه امنیت کشورشان، برای حفاظت از امنیت ملی مصر در لیبی مداخله نظامی کنند. پارلمان طبرق همچنین خواستار افزایش تلاش‌های لیبی و مصر برای تحقق امنیت و ثبات در لیبی شد. در همین حال، عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در سخنانی تأکید کرد که تداوم جنگ در لیبی پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت که همه را متضرر می‌کند. وی افزود: کشورهای همسایه لیبی درحال فراهم کردن شرایط حل و فصل بحران کشور در سایه ابتکارعمل قاهره هستند.

ارسال ساز و برگ نظامی به شرق مصراته

از سوی دیگر، منابع خبری از ارسال تجهیزات گسترده نیروهای تحت امر خلیفه حفتر به شرق مصراته خبر دادند.رسانه‌های لیبی در این باره گزارش دادند، تجهیزات نظامی گسترده "ارتش ملی لیبی" وارد محورهای شرق شهر مصراته شد. در همین حال، استفانی ویلیامز، معاون رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی در تماسی تلفنی با خالد المشری، رئیس شورای عالی لیبی بر ازسرگیری هرچه سریعتر روند سیاسی این کشور تأکید کرد.وی در این باره گفت: هدف از تأکید دوباره بر ازسرگیری روند سیاسی منصرف کردن لیبیایی‌ها از درگیری و درد و رنج بیشتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها