رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506622

کاهش ریسک بحران‌ها با مسئولیت‌پذیری اجتماعی ممکن است

ساعت24-رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که مسئولیت پذیری اجتماعی افراد و دستگاه‌ها نقش موثری در کاهش ریسک و مقابله با بحران ها از جمله کرونا دارد.

رضا کرمی محمدی درباره نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در مواجهه با بحران‌های مختلف از جمله بحران شیوع کرونا گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی امری بسیار مهم است و باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار بگیرد. در حوزه بحران‌ها نیز ما نیازمند مسئولیت‌پذیری اجتماعی هستیم و به همین دلیل نیز در هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاون اجتماعی شهردار تهران نیز حضور دارد تا بتوانیم بسیاری از اقدامات در این حوزه را با نگاه کارشناسی‌تری پیگیری و اجرا کنیم.


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران با اشاره به نقش مسئولیت اجتماعی در بحران‌ها گفت: در حوزه مدیریت بحران چه در مورد زلزله و بحران‌ها و حوادث طبیعی باشد و چه در مورد مواردی نظیر شیوع کرونا، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که افراد و سازمان‌ها می‌توانند مسئولیت اجتماعی خود را در آن ایفا کنند، بخش آموزش و آگاهی‌رسانی است. واقعیت این است که گاهی این موضوع ساده گرفته می‌شود اما آموزش و آگاهی‌بخشی عنصری بسیار مهم در مواجهه با بحران‌هاست.


وی عمل کردن دستگاه‌ها و افراد به مسئولیت اجتماعیشان را امری موثر در کاهش ریسک کرونا و مقابله با آن اعلام کرد و افزود: همه ما نسبت به جامعه و شهرمان مسئولیت داریم و وظیفه ماست که هر یک تاجایی که می‌توانیم مسئولیت خودمان را به درستی در برابر آن ایفا کنیم.

کرمی محمدی افزود: به عنوان یک شهروند نیز معتقدم استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و رعایت پروتکل های بهداشتی و هشدارها یک مسئولیت اجتماعی محسوب شده و نقش موثری در این زمینه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها