رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506631

کشته شدن ۱۵ غیرنظامی افغان در حملات توپخانه‌ای پاکستان

ساعت24-حملات توپخانه‌ای در مرز بین پاکستان و افغانستان باعث کشته شدن ۱۵ غیرنظامی افغان شده و باعث شد تا نیروهای هوایی و زمینی افغانستان در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله توپخانه‌ای پس از درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و پاکستانی در گذرگاه مرزی چمن-اسپین بولدک رخ داد، جایی که مردم منتظر عبور بودند تا برای شرکت در مراسم عید قربان از آن عبور کنند.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ارتش پاکستان به حملات توپخانه‌ای خود در قلمروی افغانستان ادامه دهد، با حملاتی تلافی جویانه از سوی ارتش افغانستان روبرو می‌شود.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به خبرنگاران گفت که این مساله را با مقام‌های افغان مطرح کرده و امیدوار است که این مساله حل و فصل شود.

والی قندهار نیز گفت، شلیک‌های راکتی در منطقه مسکونی اسپین بولدک رخ داد و زنان و کودکان در میان ۱۵ غیرنظامی کشته شده هستند؛ همچنین ۸۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مقام‌های پاکستانی می‌گویند، تیراندازی‌ها و شلیک‌ها گلوله زمانی رخ داد که مردم منتظر ورود به افغانستان با نیروهای مرز درگیر شده و به سمت تاسیسات پاکستانی یورش بردند.

این منطقه مرزی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده، روز چهارشنبه برای مدتی محدود باز شد. روز پنجشنبه به اتباع دو کشور اجازه داده شد تا برای برگزاری مراسم عید قربان که جمعه در افغانستان و شنبه در پاکستان است، از مرز عبور کنند.

وقتی هم که مرز باز نشد، جمعیت زیادی که در انتظار بودند، دست به اعتراض زده و یک مرکز قرنطینه و یک ساختمان دولتی پاکستان را مورد هجوم قرار دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها